2010-03-01, 15:52
Medlem
Hej hej

Fick en gammal acerdator av en tjejkompis som inte ville ha den mer, fick köpa en ny laddare för att jag skulle få den till att ladda. Men nu när jag startar den kommer där inte upp ett jutta mer än jävla massa lodräta streck i alla dess färger..kommer inte ens in i bios så hur fasen gör jag om jag vill installera nått nytt windows??

vet att nått virus käkat upp allt för den funkade innan när hon hade den men hon fick nått virusskit

vad gör man??
Citera
2010-03-01, 15:53
Medlem
Mulatts avatar
Verkar som 3D kortet är fuckat!
Citera
2010-03-01, 15:56
Medlem
ninjabeiruts avatar
tror samma som mulatt, men att det är virus som "fuckat" upp det verkar konstigt, att virus ska kunna "flasha" radera bios har jag svårt o tro...

Lämna in den.
Citera
2010-03-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daltoncity
Hej hej

Fick en gammal acerdator av en tjejkompis som inte ville ha den mer, fick köpa en ny laddare för att jag skulle få den till att ladda. Men nu när jag startar den kommer där inte upp ett jutta mer än jävla massa lodräta streck i alla dess färger..kommer inte ens in i bios så hur fasen gör jag om jag vill installera nått nytt windows??

vet att nått virus käkat upp allt för den funkade innan när hon hade den men hon fick nått virusskit

vad gör man??

Skruva loss alla små lock på undersidan av datorn. Dra ur alla kort och sladdar du kommer åt. Peta tillbaka allt där det var. Det kan hända att det hjälper.

Om inte det hjälper skulle det kunna vara kabeln mellan moderkort och skärm som strular, det kan resultera i sådana här problem. Isåfall får du skruva isär hela datorn och försöka få till sladden rätt.

(Prova koppla in en extern skärm i datorn och se om du får bild. Funkar det är det något med den inbyggda skärmen som är problemet)
Senast redigerad av guttergod 2010-03-01 kl. 16:10.
Citera
2010-03-01, 16:06
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Definitivt hårdvarufel, grafikkort eller kabel till skärmen. Du borde ha provstartat innan du pyntande.
Citera
2010-03-01, 16:07
Medlem
R4xx0rs avatar
Kan du inte bara sätt i en skiva med till exempel Windows 7 och sedan formatera hårddisken och installera?
Kanske inte går?

Annars, lämna in.
Är väl kanske hårdvaru fel som många andra säger.
Senast redigerad av R4xx0r 2010-03-01 kl. 16:12.
Citera
2010-03-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Skruva loss alla små lock på undersidan av datorn. Dra ur alla kort och sladdar du kommer åt. Peta tillbaka allt där det var. Det kan hända att det hjälper.

Om inte det hjälper skulle det kunna vara kabeln mellan moderkort och skärm som strular, det kan resultera i sådana här problem. Isåfall får du skruva isär hela datorn och försöka få till sladden rätt.

(Prova koppla in en extern skärm i datorn och se om du får bild. Funkar det är det något med den inbyggda skärmen som är problemet)

tack det funkar nu..skit bra guide tack åter alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in