2010-03-01, 15:52
Medlem
Hej hej

Fick en gammal acerdator av en tjejkompis som inte ville ha den mer, fick kpa en ny laddare fr att jag skulle f den till att ladda. Men nu nr jag startar den kommer dr inte upp ett jutta mer n jvla massa lodrta streck i alla dess frger..kommer inte ens in i bios s hur fasen gr jag om jag vill installera ntt nytt windows??

vet att ntt virus kkat upp allt fr den funkade innan nr hon hade den men hon fick ntt virusskit

vad gr man??
Citera
2010-03-01, 15:53
Medlem
Mulatts avatar
Verkar som 3D kortet r fuckat!
Citera
2010-03-01, 15:56
Medlem
ninjabeiruts avatar
tror samma som mulatt, men att det r virus som "fuckat" upp det verkar konstigt, att virus ska kunna "flasha" radera bios har jag svrt o tro...

Lmna in den.
Citera
2010-03-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daltoncity
Hej hej

Fick en gammal acerdator av en tjejkompis som inte ville ha den mer, fick kpa en ny laddare fr att jag skulle f den till att ladda. Men nu nr jag startar den kommer dr inte upp ett jutta mer n jvla massa lodrta streck i alla dess frger..kommer inte ens in i bios s hur fasen gr jag om jag vill installera ntt nytt windows??

vet att ntt virus kkat upp allt fr den funkade innan nr hon hade den men hon fick ntt virusskit

vad gr man??

Skruva loss alla sm lock p undersidan av datorn. Dra ur alla kort och sladdar du kommer t. Peta tillbaka allt dr det var. Det kan hnda att det hjlper.

Om inte det hjlper skulle det kunna vara kabeln mellan moderkort och skrm som strular, det kan resultera i sdana hr problem. Isfall fr du skruva isr hela datorn och frska f till sladden rtt.

(Prova koppla in en extern skrm i datorn och se om du fr bild. Funkar det r det ngot med den inbyggda skrmen som r problemet)
Senast redigerad av guttergod 2010-03-01 kl. 16:10.
Citera
2010-03-01, 16:06
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Definitivt hrdvarufel, grafikkort eller kabel till skrmen. Du borde ha provstartat innan du pyntande.
Citera
2010-03-01, 16:07
Medlem
R4xx0rs avatar
Kan du inte bara stt i en skiva med till exempel Windows 7 och sedan formatera hrddisken och installera?
Kanske inte gr?

Annars, lmna in.
r vl kanske hrdvaru fel som mnga andra sger.
Senast redigerad av R4xx0r 2010-03-01 kl. 16:12.
Citera
2010-03-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Skruva loss alla sm lock p undersidan av datorn. Dra ur alla kort och sladdar du kommer t. Peta tillbaka allt dr det var. Det kan hnda att det hjlper.

Om inte det hjlper skulle det kunna vara kabeln mellan moderkort och skrm som strular, det kan resultera i sdana hr problem. Isfall fr du skruva isr hela datorn och frska f till sladden rtt.

(Prova koppla in en extern skrm i datorn och se om du fr bild. Funkar det r det ngot med den inbyggda skrmen som r problemet)

tack det funkar nu..skit bra guide tack ter alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in