2010-03-01, 15:11
Medlem
Internals avatar
Jag har haft min dator nu i drygt 4 - 5 månader och det är en färdigbyggd Asus dator (M5800). När jag satt och spelade COD häromdagen så stannade allting och skärmen gick i viloläge, plus ett irriterande ljud som bara hackade så jag bara kan stänga av den med knappen.

Pentium(R) Dual Core CPU E5300 @ 2.60GHz 2.60GHz

Windows 7 home premium

Grafikkortet är ett Geforce 220 GT

Temperaturen ligger på 39C och 28C på Idle när jag skriver nu och kommer väll max upp i 51

Glömde skriva att själva låsningen av datorn händer regelbundet efter kanske 5 - 10 minuters spelande
Citera
2010-03-01, 16:15
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Har du testat att ominstallera spelet? Är det en crackad version? Har du de senaste drivrutinerna till datorn, i alla fall gfx-kort och ljudkort?

Är det bara COD eller alla spel eller händer det öven när du använder datorn till annat (typ surfar, kollar på film)?

Du behöver isolera problemet en aning innan man kan våga sig på en kvalificerad gissning.
Citera
2010-03-01, 21:31
Medlem
Internals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkeyeSwe
Har du testat att ominstallera spelet? Är det en crackad version? Har du de senaste drivrutinerna till datorn, i alla fall gfx-kort och ljudkort?

Är det bara COD eller alla spel eller händer det öven när du använder datorn till annat (typ surfar, kollar på film)?

Du behöver isolera problemet en aning innan man kan våga sig på en kvalificerad gissning.

Det är alla spel men inte musik eller video. Har alla senaste drivrutiner till allt, läste i en annan tråd med snarlikt problem att det var hans ramminne som var sönder men jag vet inte hur jag ska kolla detta eller om det ens är det som är problemet. Spelet är inte crackat.
Citera
2010-03-01, 21:45
Medlem
Nights avatar
http://www.memtest86.com/

Eller så ladda du ner Hirens bootcd. På den finns det ett par olika program för att testa minnet.
Citera
2010-03-02, 00:32
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Om det är minnet kan du alltid testa att ta ut allt minne utom en sticka och sen testa att köra (om du har flera stickor). Då får du i alla fall reda på om det är minnesfel.

Testa också om det blir någon skillnad när du kör med burken öppen och har maximalt luftflöde. Ibland kan man inte riktigt lita på termometrarna på korten.

Felsökning är ofta en fråga om att eliminera potentiella fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in