2010-02-28, 10:10
Medlem
Jag vill minnas att en familjefar spårade ur totalt och knivhögg ihjäl barnen och kanske även fugan(?) innan han tog sitt liv. Detta skedde på Ekerö kring 95+- ett par år. Sitter någon på mer info? Jag vill minnas att jag var på begravningen men vi stog inte familjen nära.
Citera
2010-07-29, 15:43
Medlem
Kanske lite sent svar, men jag vet att det hände på Hampvägen.
Citera
2011-01-03, 00:30
Medlem
Aningen sent ute.. jag vet.^^ Men sökte på Ekerö och hittade denna tråd..

Just nu har jag ingen mer info men det finns säkert att läsa om i gamla artiklar osv. Jag tror att mina föräldrar berättat att det rörde sig om en skilsmässa där pappan inte ville att mamman skulle få vårdnaden om barnen, så han högg ihjäl dem, (vad jag hört) och sedan körde han ut på en åker och tände eld på bilen. Mina päron hörde det på radion.. :/

Alla som bodde där då känner till det, och kommer nog alltid minnas. :O
Citera
BoISarens avatar

Moderatormeddelande

Postat av BoISaren 2011-01-08, 18:21
Medlem
Mordet/självmordet som skedde häromdagen är inte topic i den här tråden.

OT raderat

//Mod
2012-04-16, 18:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Skulle det kunna stämma att detta tragiska dubbelmord utfördes 28/6 1995?
I så fall blev de båda barnen blott ca 3 resp. ca 6 år gamla.

Det är det enda "möjliga" dubbelmordsdatumet som ges av Dödboken på den aktuella vägen, om denna är rätt i tråden.
Citera
2012-04-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Skulle det kunna stämma att detta tragiska dubbelmord utfördes 28/6 1995?
I så fall blev de båda barnen blott ca 3 resp. ca 6 år gamla.

Det är det enda "möjliga" dubbelmordsdatumet som ges av Dödboken på den aktuella vägen, om denna är rätt i tråden.
Har du mer information om detta?
Citera
2012-04-16, 18:35
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Har du mer information om detta?
Endast Sveriges Dödbok 1947-2006, i vilken jag nu även hittade en man med samma efternamn K*ivas, där * = r, född -57 avliden samma datum.

Detta skulle ju kunna stämma med tidigare inlägg, att denne man tog sitt liv samt att dubbelmordet skedde på Hampvägen.
Senast redigerad av Mandelbrot 2012-04-16 kl. 18:40.
Citera
2012-04-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Endast Sveriges Dödbok 1947-2006, i vilken jag nu även hittade en man med samma efternamn K*ivas, där * = r, född -57 avliden samma datum.

Detta skulle ju kunna stämma med tidigare inlägg, att denne man tog sitt liv samt att dubbelmordet skedde på Hampvägen.
Rätt intressant! Märkvärdigt är det att det inte dyker upp någonting nyhetsmässigt om man söker på "Mord + Ekerö + 1995".
Kan fallet ha tystats ned (hur det nu går till)?

Den närmsta tiden efter den 28 juni 1995 torde väl hur som helst gå att undersöka vidare i befintliga tidningsarkiv, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in