2010-02-28, 07:35
Medlem
Elysas avatar
Bara lite snabb info!

jag går dagligen på Sobril, Imovane samt Voxra.

Drack igår, började vid kanske 19.00. Drack kanske 3/4 av en 70s vodka och 2 öl på 2 timmar.

Vid kanske 21.00-22.00 så började jag göra kaskad spyor i random gränd, och var då tvungen att dra hem. Efter detta har jag minnesluckor, men jag vakna hemma kl 06.00 och mår väl hyfsat okej - antagaligen för att jag spytt upp all alkohol... Ja inte bara i gränden utan också i min säng .

Kan inte få ner någon mat eller vätska utan att kasta upp det. Det var väl något halvår, år sen jag drack så mycket så snabbt (för mig), dvs, jag är en ovan suput.

Nu till det jag tänkte fråga.

Har även spottat blod, men jag antar, och hoppas, att det bara är ett litet magsår? Gör varken ont eller något. Vill ju dricka och så, men då jag spyr upp allt har jag gett upp med det tills senare.

Men jag är lite orolig, då jag vet att man egentligen inte ska dricka mer än måttligt när man går på Voxra (bupropion)

Några tips på vad jag kan göra för att minska obehaget? Vill inte ta några benso eller något då jag antagligen bara spyr upp det ändå.

Tips som att röka cannabis eller ta den i tvåan (NEJ jag tänker faktiskt inte mecka en rövpanna) undanbedes
Senast redigerad av Elysa 2010-02-28 kl. 07:37. Anledning: Missledande? Vet ej vad det borde stå.
Citera
2010-02-28, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Bara lite snabb info!

jag går dagligen på Sobril, Imovane samt Voxra.

Drack igår, började vid kanske 19.00. Drack kanske 3/4 av en 70s vodka och 2 öl på 2 timmar.

Vid kanske 21.00-22.00 så började jag göra kaskad spyor i random gränd, och var då tvungen att dra hem. Efter detta har jag minnesluckor, men jag vakna hemma kl 06.00 och mår väl hyfsat okej - antagaligen för att jag spytt upp all alkohol... Ja inte bara i gränden utan också i min säng .

Kan inte få ner någon mat eller vätska utan att kasta upp det. Det var väl något halvår, år sen jag drack så mycket så snabbt (för mig), dvs, jag är en ovan suput.

Nu till det jag tänkte fråga.

Har även spottat blod, men jag antar, och hoppas, att det bara är ett litet magsår? Gör varken ont eller något. Vill ju dricka och så, men då jag spyr upp allt har jag gett upp med det tills senare.

Men jag är lite orolig, då jag vet att man egentligen inte ska dricka mer än måttligt när man går på Voxra (bupropion)

Några tips på vad jag kan göra för att minska obehaget? Vill inte ta några benso eller något då jag antagligen bara spyr upp det ändå.

Tips som att röka cannabis eller ta den i tvåan (NEJ jag tänker faktiskt inte mecka en rövpanna) undanbedes

Några bärs bara och en liten holk är perfekt och du blir inte så seg som av bara en holk utan man får ändå lite "party" känsla om man ska ut
Citera
2010-02-28, 11:08
Medlem
Elysas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetledigt
Några bärs bara och en liten holk är perfekt och du blir inte så seg som av bara en holk utan man får ändå lite "party" känsla om man ska ut

Öh... jaha? Och hur hjälper det nu i efterhand och veta det här? Som om jag inte visste detta innan? Vanligtvis dricker jag inte, men nu blev det så.

Det jag ville veta var om det var någon fara, inte få höra något jag redan visste.

Går lite bättre nu, kan dricka nyponsoppa utan att kasta upp det. Men har fortfarande blodsmak och spotter fortfarande blod.
Citera
2010-02-28, 17:28
Medlem
bafzels avatar
Provat ringa sjukvårdsupplysningen?
Troligtvis är det inget jätteallvarligt men du lär få bättre svar där än här iaf.
Citera
2010-02-28, 18:45
Bannlyst
Har haft samma problem. Var borta dagen efter , var då jag blanda xanor me alkohol.
Citera
2010-02-28, 19:14
Medlem
Elysas avatar
Mår bättre nu, tror att det bara var ett magsår eller något. Drop till en kompis och fick en karta iktorivil, det löste det mesta.

Var nog bara ångest och noja som gjorde att jag trodde min tarmbrustit eller något.

Fast kommer defentivt dricka med måtta i fortsättningen!

Vet inte om det var pga av voxran eller om det var pga att jag drack för mkt för snabbt (eller både och) som fick mig att hamna i detta tillstånd.

edit: Jag tycker verkligen att det borde finnas mer info än vad det gör om Voxra, visst så finns ju biverkningslistor och så. Men det hjälper ju inte för dom som nyttjar alkohol / droger. borde verkligen finnas mer info!
Senast redigerad av Elysa 2010-02-28 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in