Citat:
Ursprungligen postat av
cazzo9
Har någon sett dessa charlataner i Stockholm (eller Sverige för den delen) någonting i sommar också? Jag läste någonting förra året om att snuten hade haffat 3 st personer som var inblandade. Blev visst tagna på bar gärning, varav "Spel-ledaren" var en av dem. Ja, hur de gör är sannerligen ett mysterium som ingen riktigt verkar veta svaret på, Har själv undrat över detta många ggr.
Jag är lite förvånad när du säger att Afrikaner och Européer jobbar tillsammans, hitills har jag enbart sett en massa öst-européer som varit inblandade i detta. Undrar för övrigt om dessa herrar är bosatta här eller om de enbart kommer över till ett främmander land för att lura andra utlänningar. Hoppas att de som åker fast blir deporterade på livstid!
Det här blir en bump som heter duga, 10 år! Kanske ett rekord? Men finns det en tråd så finns det! Vi ska använda de resurser, redskap och kunskap som finns!
Hursomhelst, jag såg ett program på National Geographic som handlade just om dessa typer av "kulspel". Principen är alltid densamma, även om det ibland är en papperskula, glaskula eller något annat runt objekt, kulan finns ALDRIG under asken oavsett vilken man än väljer. Istället är han flink i fingrar och håller i kulan. När han ska visa vilken av askarna som är den "rätta" asken så stoppar han helt enkelt tillbaka kulan som han håller i handen. Således är det inte svårt att vinna på kulspel, det är omöjligt!
Intressant är dock att jag inte har något minne av att dtta förekom offentligt i Stockholm under tex. 80-talet, medan det på 2000-talet och framåt blivit ett brukligt inslag på Stockholms gator varje sommar. Eftersom detta härstammar från medeltiden, var det verkligen ingen i Stockholm som kom på idén att göra detta förr i tiden? Varför var vi så pass förskonade då? Skurkarfanns det ju då också, tycker man.