2010-02-27, 21:32
Medlem
Jag ser i Fass att Nolvadex 20 mg här kostar 153 kr för 100 st.
Detta är en medicin som tas i doser om 20-40 mg/dag i 5 år av kvinnor med bröstcancer, en av de vanligaste cancerformerna i Sverige.
Dessutom är den inte ens olaglig att inneha/använda (tror jag), och straffen kan väl inte vara så höga för försäljning (tror jag)?

Svarta marknaden borde översvämmas av äkta, billig Nolvadex från Astra. Ändå kostar såväl äkta nolva som ug-skit från de mest kända sidorna runt 10 kr/tab.

Testo, som är dopningklassat, är däremot billigare att köpa olagligt. 1000mg testosteronundekanoat kostar 1114 kr i Fass.

Någon som kan förklara varför det är så?

Borde man vända sig till utländska sidor för att få sitt nolva? Vad kostar det i utlandet? Torskar man om dom hittar det eller skickar tullen hem grejerna till dig efter de har öppnat och tittat?
2010-02-27, 21:35
Medlem
hockeybackens avatar
Inte lönt att försöka ge sig på att köpa nolva från utlandet, och ja de är brott mot läkemedelslagen i och med att du behöver recept på tamoxifen.
2010-02-28, 01:50
Medlem
stopmeifucans avatar
Inte så mycket att snåla över , det är väldigt stor skillnad på priset kan jag hålla med om, men liksom nolva för en kur överstiger oftast inte 500kr.. Sen kan man ju betala en extra slant för att stödja svenska sidor som säljer AAS

Beställa från utlandet är nog inte nån bra ide, har för mig att jag har läst här på FB att tullen beslag tar 90% av allt som skickas in till sverige
2010-02-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pec83
Dessutom är den inte ens olaglig att inneha/använda (tror jag), och straffen kan väl inte vara så höga för försäljning (tror jag)?
Jo, den är olaglig att inneha då den är dopingklassad för oss män.
2010-02-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natural
Jo, den är olaglig att inneha då den är dopingklassad för oss män.

Dopingklassad inom idrotten ja, men olaglig enligt dopningslagstiftning? Har du källa på att lagen tillämpas så eller är det din tolkning av lagen ("testohöjande")? Borde väl isf vara ännu effektivare för kvinnor.

Jag tror iaf att sidorna har för höga marginaler på nolva, speciellt när vissa av dem säljer ug-nolva som man ju inte ens vet om det funkar, och nolvan vill man ju ska fungera.
2010-02-28, 11:14
Medlem
Citat:
Dopingklassad inom idrotten ja, men olaglig enligt dopningslagstiftning? Har du källa på att lagen tillämpas så eller är det din tolkning av lagen ("testohöjande")? Borde väl isf vara ännu effektivare för kvinnor.

Jag tror iaf att sidorna har för höga marginaler på nolva, speciellt när vissa av dem säljer ug-nolva som man ju inte ens vet om det funkar, och nolvan vill man ju ska fungera.
Enligt svensk lagstiftning så är det dopingklassat, källa -> http://www.fhi.se/Documents/Vart-uppdrag/dopning/Dopning-fortackning-091216.pdf

Jo dom har säkert svinhöga marginaler, men det handlar ju om tillgång och efterfrågan, så länge folk köper till deras priser så finns det ju ingen anledning till att sänka. dessutom så har ju BM-säljarna vissa riktlinjer att gå efter på deras priser, dom får helt enkelt inte sälja billigare än vad dom gör.
2010-02-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natural
Enligt svensk lagstiftning så är det dopingklassat, källa -> http://www.fhi.se/Documents/Vart-uppdrag/dopning/Dopning-fortackning-091216.pdf

Jo dom har säkert svinhöga marginaler, men det handlar ju om tillgång och efterfrågan, så länge folk köper till deras priser så finns det ju ingen anledning till att sänka. dessutom så har ju BM-säljarna vissa riktlinjer att gå efter på deras priser, dom får helt enkelt inte sälja billigare än vad dom gör.

Äntligen svart på vitt vad som gäller. Tack!
2010-02-28, 14:12
Medlem
det intressanta på listan är att inte Pregnyl (HCG) fanns med..fast det kanske inte har lika "stor inverkan" som Nolvadexen?
2010-02-28, 16:05
Medlem
Citat:
Jag ser i Fass att Nolvadex 20 mg här kostar 153 kr för 100 st.
Detta är en medicin som tas i doser om 20-40 mg/dag i 5 år av kvinnor med bröstcancer, en av de vanligaste cancerformerna i Sverige.

Svarta marknaden borde översvämmas av äkta, billig Nolvadex från Astra. Ändå kostar såväl äkta nolva som ug-skit från de mest kända sidorna runt 10 kr/tab.

Testo, som är dopningklassat, är däremot billigare att köpa olagligt. 1000mg testosteronundekanoat kostar 1114 kr i Fass.

Någon som kan förklara varför det är så?

Borde man vända sig till utländska sidor för att få sitt nolva? Vad kostar det i utlandet? Torskar man om dom hittar det eller skickar tullen hem grejerna till dig efter de har öppnat och tittat?
Det kostar att ligga på topp steroider e ju jävligt billigt jämfört med heroin, O visst nolva e ju inte samma sak . högkostnadskydd. Ja fattar inte varför alla kvider om pengar har in inté råd skit i de då.
passiva idioter jobba o käna pengar,
2010-02-28, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swat
Det kostar att ligga på topp steroider e ju jävligt billigt jämfört med heroin, O visst nolva e ju inte samma sak . högkostnadskydd. Ja fattar inte varför alla kvider om pengar har in inté råd skit i de då.

Precis.
Har man inte råd eller gnäller man över priser ska man inte kura!
2010-02-28, 16:58
Medlem
narkis avatar
Nolva är dopingklassat ja.
Tävlar inte, men åkte på dopingbrott när dom hittade skiten tyvärr.
2010-02-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Serp
det intressanta på listan är att inte Pregnyl (HCG) fanns med..fast det kanske inte har lika "stor inverkan" som Nolvadexen?

Jo det stårr tyvärr med, under "Chorionic Gonadotrophin". Höll på sätta kaffet i halsen där.
Ska ta en titt någon gång i den här "merck index" som som anges som källa, se om det står att tamoxifen ökar utsöndringen av testosteron. "Vi" brukar ju tro det, pct osv, men ska försöka orka mig till biblioteket ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av swat

Ja testosteron, till och med human grade i ampuller, är billigare på svarta marknaden än på apoteket. Men nolva som borde finnas i mängder hos tanter överallt är svindyrt. Bara tycker det är konstigt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in