då mitt win7 RC tar slut om 2 dar tänkte jag köpa mej ett "äkta" os för en gångs skull. har alltid kört crackade förut så nu har jag ingen aning om jag ska köpa OEM eller retail version.
jag har ingen aning om skillnaden mellan OEM o retail utom det som står på inet:
Kan köpas till ny dator utan operativsystem. Detta är en OEM-licens vilket bl.a. innebär att ingen telefonsupport eller manual ingår. Får endast installeras på en ny dator, där det inte funnits ett tidigare operativsystem installerat.
telefon support och manual behöver jag inte. men de står att det bara får användas till en ny dator. inte fan skickar dom ut en snubbe att kolla om min dator e ny eller inte? borde väll inte spela nån roll? känner inte riktigt att de e värt en extra tusenlapp för en manual o telefonsupport...
eller kan det kanske bli problem när man ska installera dehär OS:et över de gammla? vill hellst bara kunna uppgradera utan att installera om hela skiten, men de borde väll funka om man gör som i denhär videon http://www.youtube.com/watch?v=L0Wkk0giYeg ?
Enligt komplett.se så är OS låst till datorn ifall man köper OEM. Innebär det att ifall jag installerar det på min dator, och vill avinstallera det och installera det på en annan, funkar inte det då?
Och i hur bra skick tror du att operativsystemet är efter det där? Det är att be om problem. Microsoft kan ju inte ens få de uppgraderingar som har officiellt stöd att fungera bra...
Och i hur bra skick tror du att operativsystemet är efter det där? Det är att be om problem. Microsoft kan ju inte ens få de uppgraderingar som har officiellt stöd att fungera bra...
nu är inte ja e nån dator haxxor, men ja skulle inte tro att de skapar nåra speciella problem. du tar ju bara bort "spärren" som gör att du inte kan uppgradera om du har RC.
nu är inte ja e nån dator haxxor, men ja skulle inte tro att de skapar nåra speciella problem. du tar ju bara bort "spärren" som gör att du inte kan uppgradera om du har RC.
Så Microsoft har lagt dit den bara för att jävlas med oss? Så bra då.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!