2010-02-27, 20:03
Medlem
Är allergisk mot rå potatis och typ 150:n del av en dropp skvätte upp, först blev ögat rött. Sen såg det ut som en repa nu är det typ en inbuktning?

Vad händer?
Citera
2010-02-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaanke
Är allergisk mot rå potatis och typ 150:n del av en dropp skvätte upp, först blev ögat rött. Sen såg det ut som en repa nu är det typ en inbuktning?

Vad händer?

antagligen en allergisk reaktion. Ta och ring sjukvårdsupplysningen eller väntar och se hur det blir lite senare.

MVH
Citera
2010-02-27, 20:13
Medlem
Ok
Citera
2010-02-27, 20:14
Medlem
du måste till en ögonklinik OMG!
Citera
2010-02-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacknicke
du måste till en ögonklinik OMG!

Antar att du är ironisk.

58 minuter i väntetid och jag ska på fest. Blir att hålla koll på ögat under kvällen.
Citera
2010-02-27, 20:34
Medlem
imorgon har du mist synen på ögat, men vad gör det, bara du hinner parta! du har ju ett öga kvar sowhat
Citera
2010-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
imorgon har du mist synen på ögat, men vad gör det, bara du hinner parta! du har ju ett öga kvar sowhat

Jojo, men det är ju trotts allt bara saft från en potatis och inte kemikalie tänker jag.

Edit: Nu tycker jag det ser lite bättre ut. Tidigare var inbuktningen ca 4 mm hög och två bred. Nu har den nog krympt till 2x2.
Senast redigerad av Jaaanke 2010-02-27 kl. 20:45.
Citera
2010-02-27, 22:10
Medlem
ollivollis avatar
allergisk reaktion antar jag.
Citera
2010-02-28, 00:36
Medlem
men reagerar ögat såpass kraftigt så ska man ta det på allvar!
andra småskador och skit i sår och liknande slarvar jag med hur mycket som helst... men ögonen? nä fan där ska man vara försiktig som attan...!
Citera
2010-02-28, 02:05
Medlem
Citat:
men reagerar ögat såpass kraftigt så ska man ta det på allvar!
andra småskador och skit i sår och liknande slarvar jag med hur mycket som helst... men ögonen? nä fan där ska man vara försiktig som attan...!

Snällt att du faktiskt bryr dig men nu är det tom bättre än tidigare. Nu är inbuktningen ca 1x1 mm så jag antar att det var någon form av sammandragning på just den punkt där saften landade.

Känns mycket bättre nu och imorgon är jag nog helt återställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in