2010-02-27, 19:24
Medlem
LevNovikovs avatar
Yo

Det hela började med att jag skulle prata med en vän på Ventrilo. Det har funkat bra tidigare, men helt plötsligt så visar det sig att när vi sänder samtidigt så hör han, utöver min röst, även allt annat ljud som jag har igång (trots att jag använder hörlurar, samt att allt var på jättelåg volym, hörde det knapp själv). Kikar runt i Ventrilo- och Windows-inställningar, men vet egentligen inte vad jag letar efter, så jag ger upp och vi försöker undvika att sända samtidigt. Vid ett senare tillfälle, då jag ska prata med en annan kompis över Ventrilo, så händer samma sak, plus att varje sändning inleds med ett rejält sprak/brus. Han föreslår då att vi testar Skype istället. Där gör jag testet där man ringer ett provsamtal för att testa om miken är fungerande etc. Resultatet blir att jag hör det jag nyss spelat in, fast sjukt lågt och brusigt. Testade sedan ljudmaskinvaran, och ser där att mätaren rör sig vid steg 1 (Kan dock inte öppna Volym av någon anledning). Men vid steg 2, där jag ska höra det som pratats in med lite fördröjning, så sker det skumma: det jag sagt, oavsett hur lågt det var, loopas i mina lurar till starkare och starkare ljud, till dess att det bara blir static typ. Ser nu även i skrivande stund hur mikrofonens Volym-mätare rör sig i efter musiken som spelas från Spotify.

Inser nu att det blev väldigt mycket text, ber om ursäkt för det.

Moderkortsnamn: Gigabyte GA-EP45-DS3 (2 PCI, 3 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)
Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional

Hoppas att någon av er vet hur jag ska fixa detta.
Tack på förhand.
Citera
2010-03-01, 17:10
Medlem
LevNovikovs avatar
Löste problemet!

Gjorde så här: Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> Realtek HD-ljudkonfiguration -> Mixer -> Mixer Toolbox (skiftnyckel nere till vänster) -> Enable recording multi-streaming

Hoppas det funkar för andra med samma problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in