• 1
  • 2
2010-02-27, 13:40
Medlem
God dag FB!

Igår befann jag mig på inflyttningsfest hemma hos en kompis vid Olskroken.
Eftersom jag har lite grejer att göra idag så bestämde jag mig för att åka hem relativt tidigt.
Sagt och gjort, runt 00.20 säger jag hejdå till några vänner som följt med in till stan och hoppar av
vagnen vid Brunnsparken för att ta vägen till Centralen genom Nordstan.

Nu kanske det inte är så jävla smart att ensam ta vägen genom den s.k. pisserännan
mitt under självaste spöktimmen, men det tänkte jag desto värre inte på. När jag kommit innanför
skjutdörrarna dyker Hassan och hans sju bröder upp, varefter det sedan svartnar för mina ögon.

När jag vaknar upp har det blivit ett himla ståhej, några poliser håller en kompress mot mitt blödande
huvud samtidigt som ett par ambulansförare rullar fram en bår. Polisen förklarar att min väska
(innehållande en cd-skiva, en mobilladdare, en tom spritflaska och en gratistidning, big loss)
är borta, samt jag behöver åka till Östra för att sys. Två timmar senare kan några polare köra hem mig
eftersom läkaren inte upptäckt några sprickor eller inre blödningar.

Självfallet är jag ganska glad över att dessa kulturberikare inte lyckades skada mig alltför
allvarligt, samt att de varken fick med sig min mobiltelefon eller plånbok som jag hade i fickorna. (Gbg's sämsta rånare?)
Två frågor har jag emellertid kvar som jag gärna skulle vilja ha svar på:

1. Är "pisserännan" kameraövervakad? (Ni som kommer från Göteborg vet vilken passage jag menar).
Går det i så fall att begära ut en kopia på inspelningen av överfallet?

2. Vad brukar försäkringsbolag normalt betala ut vid den här typen av misshandel?
(Dvs inte kompensation för förlorade prylar, utan ersättning för sveda och värk.)

Snuten lär väl inte lägga ner en sekund på att försöka ta reda på vilka förövarna var,
men med tanke på hur hutlöst dåliga de var på att råna folk så blir de säkerligen insydda ganska snart ändå.
Senast redigerad av AlfaAlfa 2010-02-27 kl. 13:42.
Citera
2010-02-27, 13:52
Medlem
schabo-labos avatar
Jag har aldrig sett några kameror där, men hoppas det finns. Det finns lite kameror på centralen, hör med Skandia och Securitas vakter om de sett något. Gå dit idag vi samma tid och kolla om det är samma vakter, prata med dem. Ett gäng på åtta pers som går genom Nordstan kanske är lokala kändisar och de kanske är fångade på video.
Citera
2010-02-27, 13:54
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaAlfa
God dag FB!

Eftersom jag har lite grejer att göra idag så bestämde jag mig för att åka hem relativt tidigt.
Sagt och gjort, runt 00.20 säger jag hejdå till några vänner som följt med in till stan och hoppar av

Nu kanske det inte är så jävla smart att ensam ta vägen genom den s.k. pisserännan
mitt under självaste spöktimmen, men det tänkte jag desto värre inte på. När jag kommit innanför
skjutdörrarna dyker Hassan och hans sju bröder upp, varefter det sedan svartnar för mina ögon.

När jag vaknar upp har det blivit ett himla ståhej, några poliser håller en kompress mot mitt blödande
huvud samtidigt som ett par ambulansförare rullar fram en bår. Polisen förklarar att min väska
(innehållande en cd-skiva, en mobilladdare, en tom spritflaska och en gratistidning, big loss)
är borta, samt jag behöver åka till Östra för att sys. Två timmar senare kan några polare köra hem mig

Självfallet är jag ganska glad över att dessa kulturberikare inte lyckades skada mig alltför
allvarligt, samt att de varken fick med sig min mobiltelefon eller plånbok som jag hade i fickorna. (Gbg's sämsta rånare?)

1. Är "pisserännan" kameraövervakad? (Ni som kommer från Göteborg vet vilken passage jag menar).

2. Vad brukar försäkringsbolag normalt betala ut vid den här typen av misshandel?
(Dvs inte kompensation för förlorade prylar, utan ersättning för sveda och värk.)

Snuten lär väl inte lägga ner en sekund på att försöka ta reda på vilka förövarna var,
men med tanke på hur hutlöst dåliga de var på att råna folk så blir de säkerligen insydda ganska snart ändå.

Du menar tunneln till centralen från nordstan?
Har ingen aning om den är kameraövervakad eller ej tyvärr. Och ang försäkringsbolagen så är min erfarenhet inte jättestor men det kan vara rättså mycket pengar ibland.
Citera
2010-02-28, 14:06
Medlem
Suppemans avatar
Var du alkohol påverkad så kanske du inte får ett skit.
Blev skuren i ansiktet för ett par år sedan, och eftersom jag var alkoholpåverkad så var jag tvungen att bevisa att det inte var jag som var grunden till det hela, och jag hade vittnen som vittnade om att jag inte hade "ställt till det" men det brydde sig inte länsförsäkringar om så där fick jag inte ut en cent.
Så nämn inte att du eventuellt var berusad.

Mvh
Citera
2010-02-28, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaAlfa
God dag FB!

Idiotiskt att gå genom nordstan på natten, bara luffarungar gängmedlemmar och pundare där den tiden..
Citera
2010-02-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suppeman
Var du alkohol påverkad så kanske du inte får ett skit.
Blev skuren i ansiktet för ett par år sedan, och eftersom jag var alkoholpåverkad så var jag tvungen att bevisa att det inte var jag som var grunden till det hela, och jag hade vittnen som vittnade om att jag inte hade "ställt till det" men det brydde sig inte länsförsäkringar om så där fick jag inte ut en cent.
Så nämn inte att du eventuellt var berusad.

Mvh

Det där lät sjukt
Citera
2010-02-28, 19:52
Medlem
Suppemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Det där lät sjukt
Jo tack, dom flesta försäkringsbolag har det så, att är alkohol inblandat så ligger det på dig att bevisa att du inte hade med bråket att göra.
Var tvungen att komma in till försäkringsbolaget och sitta med en utredare som bara satt och var otrevlig och ifrågasatte allt jag sa.
Sen efter någon månad fick jag brev om att jag inte skulle få någon ersttning pga att jag hade druckit 4 starköl under kvällen.
Mvh
Citera
2010-02-28, 21:03
Medlem
Eventuellt kan jag hänvisa till securitasvakternas, polisernas och sjukhuspersonalens vittnesmål.
Samtliga kan styrka att jag inte var berusad. Om jag dessutom kan få tag i en kamerainspelning så borde det ju bli tämligen klart att jag inte på något sätt provocerade fram den attack jag utsattes för.

Nu har jag börjat få tillbaka några suddiga minnesbilder allteftersom huvudvärken ebbar ut.
Jag vill minnas att de drog till mig med en flaska i huvudet, bara någon centimeter ovanför höger tinning. De följde inte efter mig, de jiddrade inte. De klämde bara till bakifrån. Jävla sandfolk.

Hoppas att kamerainspelningen finns. Då kan jag i alla fall klarlägga hur misshandeln gick till väga.
Och lägga upp ett skönt youtube-klipp. Eller sälja skiten till Jim Åkesson. Ka-ching!
Citera
2010-02-28, 21:51
Medlem
Suppemans avatar
Har dom sett något så lär det nog inte vara några som helst problem.
Jävla sjukt att man fan aldrig kan gå säker, hoppas töntarna åker dit och att du blir väl kompenserad.
Ha det bra och lycka till!
Citera
2010-03-01, 22:28
Medlem
du är garanterad ersättning.
ifall du inte får något ifrån ditt försäkringsbolag så kommer du att få det ifrån brottsoffermyndigheten, men om de hittar killarna och det leder till rättegång så kommer du att få kräva skadestånd av dem.

så du kommer iaf få pengar. det lägsta är 15000.
gå in på brottsoffermyndighetens hemsida och klicka dig fram.
Citera
2010-03-01, 22:38
Medlem
Nordstan är övervakad av kameror som de flesta vet... Securitas övervakar nordstan genom dem, men har inte tillgång till de inspelningar som görs.

Jag är nästan 100 på att tunneln dock inte är videoövervakad, har själv jobbat som väktare i nordstan och har aldrig sett ett att vi haft kameror där.

Hoppas att det ordnar sig men va inte så arg på att det just va invandrare.
Citera
2010-03-05, 13:51
Medlem
Nu har jag varit i kontakt med Securitas som uppger att jag får
be polisen kontakta dem i mån om att se om kamerainspelning
finns. Det kommer troligtvis inte hjälpa till i någon utredning,
men kanske kan vara användbart i samband med min ansökan till
bl.a. brottsoffermyndigheten.

Har även kikat i nämnda myndighets referensverk och kommit fram
till att jag nog ändå kan få en hygglig slant för detta. Åtminstone en 15k som kan sitta fint!

Och nej, givetvis skall jag inte haka upp mig på att det var just invandrare som bankade ner mig. Mina ordval i ovanstående inlägg är en produkt av frustration och bristande språkbruk. Kan tillägga att många av mina vänner har invandrarbakgrund.

Jävla typiskt att dessa rövare kom från just Tatoiine dock...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in