2010-02-27, 00:53
Medlem
intespringas avatar
Har redan fått örat dränerat än gång hos läkaren, men har inte riktigt kunnat skydda örat från ytterligare påfrestningar
Nu är det ganska mycket värre än det var från början, den nedre tredjedelen av örat är en enda stor platå utan former och även själva hörselgången börjar bli något blockerad då den är fylld av vätska. Baserat på mitt eget lysande med en stark lampa så verkar det vara blod i örat igen, då örat släpper igenom mindre ljus än min tumme.

SÅ, jag behöver få tag i kanyler och sprutor (helst dom rosa, 18g) för att jag inte kan hålla på att gå till läkaren 3 gånger i veckan.
Behöver tips på hur jag ska få tag på dom eller en potentiell substitut, inga förslag är för tokiga!

Detta är vad jag har försökt/tänkt hittills:
Pundare har nog inte så stora kanyler, dessutom skulle jag inte känna mig särskilt trygg med deras kanyler.
Apoteket ville inte sälja till mig då dom tror att jag kommer knarka med dom
I Danmark och Norge kan man köpa, men har inga vinterdäck och känner inte för en tågresa dit.
Citera
2010-02-27, 01:13
Medlem
Veeoons avatar
Kan du inte försöka prata med din läkare? Han kanske kan skriva ut nålar åt dig.
Citera
2010-02-27, 01:25
Medlem
intespringas avatar
Haha, det är helt otroligt att jag inte ens har tänkt den tanken..!
Får prata med han och se vad han kan göra, på något sätt så måste han väl kunna ordna det?
Tror inte att han vill att jag ska komma dit dag in o dag ut heller
Citera
2010-02-27, 01:42
Medlem
Durochmolls avatar
Jag har svårt att tro att din läkare skulle skriva ut sånt och låta dig experimentera själv. Jag förstår att det svider i plånboken med många läkarbesök, men det är i alla fall säkrare, mindre risk för infektioner eller att du kommer åt någon nerv osv. (Jag försökte själv ta bort några stygn jag hade uppe på huvudet för någon dag sen, hemskt nog tror jag att jag har ett kvar och såret ser inte toppen ut )

Men om du verkligen vill testa själv, känner du ingen sjuksköterska/undersköterska? Allt sjukhusmaterial har ju ett bäst-före-datum, du kanske kan få någon bekant att smuggla med sig några utgående produkter.
Citera
2010-02-27, 15:00
Medlem
Kolla i doping-forumet, där kan du nog hitta nån sida som säljer pumpar och nålar. Tror dock att många endast säljer verktyg om man samtidigt köper nåt injektions-preparat.
Citera
2010-02-27, 17:14
Medlem
intespringas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opersonligt
Kolla i doping-forumet, där kan du nog hitta nån sida som säljer pumpar och nålar. Tror dock att många endast säljer verktyg om man samtidigt köper nåt injektions-preparat.

Tackar, hittade ett par länkar och har nu dratt iväg en beställning!
Citera
2010-02-27, 22:12
Medlem
ollivollis avatar
härligt
Citera
2013-07-01, 18:27
Medlem
laVeys avatar
Hej.

Jag har början till blomkålsöra och har försökt få tag i sprutor men det verkar ju helt omöjligt.

Har även pratat med min läkare men hxn hade aldrig hört talas om det förut.
Hxn sa att det var infektionsrisken som var den största anledningen till att jag inte fick egna sprutor så jag undrar lite om det verkligen är så farligt?

Jag menar om man tvättar händerna före, tvättar örat med tex desinficerande våtservetter och bara använder rena grejer utan att talla på sakerna som ska in i örat så bör det ju vara lugnt?

Läser gärna era historier för att undvika blomkålsöronen.
Citera
2013-07-01, 19:58
Medlem
laVeys avatar
Ursäkta dubbelposten men hittar inte editeringsknappen.

Vad har diabetiker för nålar och sprutor? Eller är dom nålarna förkorta?
Citera
2013-07-01, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laVey

Ca G30, korta och tunna nålar.
Citera
2013-07-02, 15:23
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laVey

Den knappen fungerar bara i 1 h efter att du har postat.

Diabetiker använder oftast pennor som man bara skruvar på nålen på, och den nålen kommer vara för liten för dig. (Du kan googla "Lantus" och välja bilder så finns det några bilder när nålen sitter på pennan).
Citera
2014-10-10, 18:10
Medlem
Du kan köpa sprutor här www.kanyler.se jag har handlat där flera ggr och får dagen efter leverans jävligt smidigt och bra info flöde man får mail när dom skickar osv
måste jag rekomendera

Tack för en bra site!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in