• 1
  • 2
2004-03-05, 16:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag slutade röka för tre månader sen eller så, men då man ser en kompis röka så slår beroendet till igen... Jag bara måste få den där känslan att sätta cigaretten i munnen och dra ett ordentligt halsbloss... Sen är man bedövad av nikotinruset i någon minut men efter det känner man sig värdelös... Jag klarar mig hur bra som hälst utan tobak, men jag kan ändå inte motstå att röka då jag får chansen... Nu stinker jag rök, och tänker på att om man en gång har varit beroende så blir det aldrig som förr igen...

Det här var bara lite av min tankar som jag vill dela med mig av...
Citera
2004-03-05, 16:54
Bannlyst
ännu ett bevis på att tobak är mer beroendeframkallande än tex cannabis.. Testat nikotin plåster? Sätt på dig två stycken och ha på dig hela dagarna så spyr du så fort du tänker på ciggaretter.. Nackdelen är väl att du blir plåster beroende..
Citera
2004-03-05, 17:09
Medlem
T.R.I.C.s avatar
det finns en drog som jag önskar att jag aldrig stött på, nikotin. värdelösare knark får man fan leta efter o jävligare abstinens är nog svår att hitta. jag sätts helt ur spel om jag inte får mitt dagliga nikotin, migrän, illamående, dåligt humör. det går inte att göra något produktivt utan nikotinet. kan tillfälligt bedöva abstinensen med kopiösa mängder kaffe men mitt tarmsystem sätts ur spel då.
Citera
2004-03-05, 17:30
Medlem
2 år och 5 månader sen jag slutade. Kan fortfarande känna ett kraftigt begär, som tur är finns ju alltid whiskey.
Citera
2004-03-05, 18:04
Medlem
känns som att nikotinberoendet är mitt minsta problem just nu.... orkar inte lägga av alltså, jag snusar och har skitdålig disciplin och kommer nog aldrig kunna sluta
Citera
2004-03-05, 19:30
Medlem
jag måste ha tagit världens dummast beslut, någonsin! vid 19 årts ålder bestämmde jag mig för att bli beroende av nikotin, ja det var det jag bestämde mig för, hade inte rökt (och nästan inte snusat alls) innan dess men de flesta av mina kompisar var beroende av någon nikotinprovdukt så jag bestämde mig för att testa, tog en sommar sen var jag starkt psykiskt beroende (har aldrig fått abstinens från nikotin) 1-2 paket cigaretter om dagen i drygt ett år.. har nu lyckats sluta röka men vet att tar jag en cigarett kommer jag att börja röka igen (har hänt några gånger)..
det jag tycker är skumt är att när jag ser folk som röker på film och på avstånd och såvidare blir jag väldigt sugen, när jag känner lukten blir jag avskräckt.. största problemet är med rökningen är när jag är på kemikalier, 5-MeO-DiPT fick mig att börja röka efter ett tre månader långt uppehåll och jag bävar för nästa gång jag tar e igen, älskar att röka på den drogen..
Citera
2004-03-06, 00:10
Medlem
flexors avatar
jag rökte i sju år men helt plötsligt en dag så bestämde jag mig för att sluta... inte pga att jag är rädd om min hälsa utan för att jag inte hade råd och för att det luktar så jävla mycket om kläderna (man kan aldrig riktigt känna sig fräsch) och även pga anda orsaker...

och jag klarar av att "feströka" en kväll utan att börja igen...
Citera
2004-03-06, 01:23
Bannlyst
Själv snusar jag, och rökte tidigare.
Dock verkar det mer vara ett sorts psykiskt beroende, eller snarare, vanemässigt, än fysiskt.
För nåt år sedan mådde jag lite dåligt, hade ont i mellangärdet och så. Då la jag av med snusen ett år utan någon som helst problem. Dock visade sig mina problem inte bero på snus, så efter nåt år började jag igen. Samma med koffein. vissa klagar på att dom får "Ont i huvudet" om dom inte dricker kaffe. Själv har jag druckit i genomsnitt 5 koppar per dag i tio år, men om jag nu nån gång inte får kaffe, så märker jag ingen abstinens typ huvudvärk eller så.
Citera
2004-03-06, 04:40
Bannlyst
OK, intressant, intressant.

Min ide: Köpa mig ett paket cigaretter och en dosa snus, använda skiten lite då och då. Eftersom jag egentligen hatar allt som har med nikotin att göra så kommer jag knappast att bli fysisktberoende, då jag ALDRIG hade tillåtit mig själv detta.

Min ide är att förstå alla som sysslar med den värdelösa drogen nikotin.
Hittils har jag bara testat den ett fåtal gånger, jag blir äcklad av snus, men båda rusen är ju ibland någorlunda bra(tja kanske inte om man jämför med lite anat) Men det hela är alltså mest tänkt som ett experiment. Kommer jag att bli psykiskt beroende för resten av mitt liv att använda drogen då och till under en tid?

Skulle ni rekommendera detta eller avråda mig?
Citera
2004-03-06, 11:42
Medlem
porrpumpans avatar
Jag har har rökt i ca 2 år men slutade för 10 veckor sen och har inte rökt sedan dess. Jag upplevde att jag var lite småsur den första veckan när jag skulle sluta men sen var det inte så jobbigt. Jag har nu testat att röka någon ibland men känner inte att jag måste ha en till osv. Väldigt nöjd med att jag slutade faktiskt då min kondition blivit så jävla kass av rökning.
Citera
2004-03-06, 12:21
Medlem
Psykomans avatar
Jag började nyss röka och snusa, röker lite då och då kanske 1st varannan dag dels för att jag inte har någon tillgång till det. Snusar gör jag varje dag och det är inget jag ångrar. Jag kan sluta men jag ser inget porblem med det för att jag gillar det.
Citera
2004-03-06, 12:25
Medlem
Alalones avatar
Jag tycker det är gott att blanda ut lite Brass i tobaken...

Avråder alla unga att börja röka cigg.
Det är nog det beroende som är svårast att bli av med...
Det är ju inte bara nikotinet som gör en beroende.

När man sitter bekvämt och suger på en cigg är det nästan som en form av meditation.

Sju minuters avkoppling...
Djupa halsbloss och så en lek med röken...
Ringar som sakta löser upp sig på väg uppåt...
Franska halsbloss...
Sexigt sugande mun...
Cigg efter sex...Mmmmm

Önskar att man kunde köpa ett paket "Juppar".

Rökning är halva vägen till NIRVANA
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in