2010-02-26, 16:50
Medlem
MessEffects avatar
Det jag tänker på är vilka milstolpar alt. fantastiska uppfinningar människan kommer få uppleva under vår egen livstid. Era föräldrar fick kanske uppleva månlandningen. Vi fick inte några flygande bilar och jetpacks när vi nåde 2000-talet men kommer det bli sanning innan vi dör?

Jag är nyfiken på hur långt människan kommer att ha uppnått målet med att resa till Mars, innan jag kollapsar på dödsbädden (förhoppningsvis av åldern). De får gärna hinna landa där med en människa. Jag tror att Kina kommer vara den nya supermakten *yikes* och att vi kan stilla hunger med små piller.

Vad hoppas ni på att få uppleva alt. tror er få uppleva under eran tid på jorden?
2010-02-26, 17:13
Medlem
Finns många hinder att övervinna för att en eventuell Mars-expedition ska kunna genomföras, men jag tror verkligen att det kommer ske under det första seklet, förhoppningsvis innan 2050, så att man har en chans att uppleva det. Antagligen kommer vi väl också se minst ett nytt sätt att få fram energi också (kanske fusion av något slag?). Sen om supersträngteorierna och dyl. visar sig vara länken mellan den allmäna relativitetsteorin och kvantmekaniken så kommer detta säkert att öppna nya dörrar för vår tekniska utveckling.

Vidare har vi robotutvecklingen, hjärna-dator-gränssnitt och kanske en kommande nanotekniksrevolution att se fram emot också.

En får la hoppas på det bästa, helt enkelt!

(För övrigt hör väl denna hemma i naturvetenskap/teknik-forumet och jag tror detta har diskuterats många gånger tidigare, så prova att sök så har du nog en del intressanta svar att skumma igenom!)
Senast redigerad av Vetrarmegin 2010-02-26 kl. 17:16.
2010-02-26, 17:23
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
För övrigt hör väl denna hemma i naturvetenskap/teknik-forumet och jag tror detta har diskuterats många gånger tidigare
Indeed, tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in