Han bor på samma gata som där jag är uppvuxen, Standvägen i Lomma. Det är en fin gata vid havet och husen kostar mycket. Eller han bodde rättare sagt där, för han lär inte bo där längre.
Min pappa jobbade med honom, pappa var direktör på Sony Ericsson där gärningsmannen också jobbade. Han jobbade som direktör på en annan avdelning så de arbetade ihop och kände varandra. Det är helt sjukt. Han var ordentlig och ingen, verkligen ingen kunde misstänka honom.
Sedan sa han upp sig av personliga själ innan de på jobbet fick veta något, han satt ju häktad så de på jobb förstod ju att någonting var fel. Alla anade ekonomisk brottslighet men inget så sjukt som detta. Sedan läste de domen som är offentlig.
http://rapport24.info/wp-content/uploads/2010/03/defavgdok.pdf
Han hade försökt ljuga ihop någon konstig historia om hur det gick till.
Flickan han förgrep sig på var hans döttrars kompis. Hon hade kommit hem och berättat allt. Polisen tog honom direkt och fann bevis som stärkte flickans berättelse.
Jag tror frun har lämnat honom och flyttat till annan ort med barnen.
Pappa berättade detta idag, jag var rätt chockad. Vad jag vet så har han inte gjort någonting annat. Det var inte någon känd snuskgubbe, han hade bra jobb, verkade ha alla hönsen hemma osv. Det hände alltså i ett fint kvarter av någon som man inte misstänker i första taget.
Detta är sjukt och jag tycker att straffet är alldeles för kort.