2010-02-26, 22:14
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bara kolla upp sista körningen då, om taxametern rullade bör han förmodligen haft en kund i bilen efter som de sätter på taxametern när de kommer fram. Innan är det väl bara framkörningsavgift.

Och eftersom kunden verkar saknas bör det ju rimligtvis vara en misstänkt GM.

Kan han ha blivit lurad med körningen och sedan blivit avrättad på grund av något motiv? står inget om att dagskassan saknades.

Edit: Han hade en kund i bilen och var på väg från Södertälje. Om kunden saknas tycker jag det är en mycket tydlig indikation på att det begåtts ett brott.

Nej...Bilen stod med "nosen" MOT södertälje/Östertälje.......Strax efter Hall anstallten.
Citera
2010-02-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Om den hittades i anslutning till Hall, kan det då inte finnas övervakningskameror i området som kan ha filmat det hela..
Knappast troligt. Halls kameror övervakar området i direkt anslutning till anstaltsområdet och inte vägarna runt omkring. Hall ligger 2-3 hundra meter in från landsvägen och ute vid vägen finns sannolikt ingen kamera.
Citera
2010-02-26, 22:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Nej...Bilen stod med "nosen" MOT södertälje/Östertälje.......Strax efter Hall anstallten.

När jag läser tidningen nu så står det att han hade fått en körning i Södertälje, men han kom aldrig fram. Det tyder på att han förmodligen var på väg till Södertälje, vilket innebär att nosen borde peka dit.
Citera
2010-02-26, 22:33
Medlem
sunny5s avatar
japp...bilen kom i riktning från nynäshamn, in på avkroken mot Hall/Östertälje....fast hela den sträckan innan där är ganska så öde....så frågan är var den kom ifrån egentligen?
Citera
2010-02-27, 00:02
Medlem
sunny5s avatar
Up to date
http://lt.se/nyheter/1.748464-taxifo...-blivit-mordad
Citera
2010-02-27, 00:26
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishNovelist
Knappast troligt. Halls kameror övervakar området i direkt anslutning till anstaltsområdet och inte vägarna runt omkring. Hall ligger 2-3 hundra meter in från landsvägen och ute vid vägen finns sannolikt ingen kamera.
Ok, trodde det fanns kameror som även övervakade landsvägen så man hade koll på ankommande bilar..
Citera
2010-02-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
japp...bilen kom i riktning från nynäshamn, in på avkroken mot Hall/Östertälje....fast hela den sträckan innan där är ganska så öde....så frågan är var den kom ifrån egentligen?

Läste att han hade haft en körning från S-tälje till Tumba ..Och sen hade han satt på taxametern i Vårsta (utan beställning) och om man åker mot S-tälje från vårsta så tar man den vägen . Väldigt öde väg . Tycker själv inte om att köra där på kvällarna för det känns som mitt ute i ingenstans.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...-sista-korning
Citera
2010-02-27, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZa
Läste att han hade haft en körning från S-tälje till Tumba ..Och sen hade han satt på taxametern i Vårsta (utan beställning) och om man åker mot S-tälje från vårsta så tar man den vägen . Väldigt öde väg . Tycker själv inte om att köra där på kvällarna för det känns som mitt ute i ingenstans.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...-sista-korning
Taxin hittades på gamla 225:an. Bästa vägen från Vårsta till Södertälje är nya 225:an. Det verkar som om han tog upp en passagerare i Vårsta, och blev ombedd att köra gamla 225:an.
Citera
2010-02-27, 13:49
Medlem
Hoppas dom får tag på aset. Tyvärr hade han ingen kamera i bilen enl expressen. Hoppas han haft någon annan utrustning, t.ex. har vissa bilar inspelningsutrustning som man kan slå på så spelas allt in det som sägs i bilen, och växeln kan lyssna också. Tror inte det används heller i detta fall dock... Det måste på något sätt ha hänt ganska snabbt för chauffören verkar inte ha varnat någon. Kan tänka mig någon som tar en körning, berättar under färden att han inte har några pengar, chauffören stannar och det blir tjafs om betalningen. Det finns inte något som tyder på att chauffören hade fiender. Vi får helt enkelt avvakta innan vi vet mer.
Citera
2010-02-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Taxin hittades på gamla 225:an. Bästa vägen från Vårsta till Södertälje är nya 225:an. Det verkar som om han tog upp en passagerare i Vårsta, och blev ombedd att köra gamla 225:an.

Ah ok, my bad ! Men när man tittar på vägbeskrvning så visas en väg . Vilken är det , Nya eller gamla ? Jag har inte så stor koll på vilken väg som är vad eftersom jag sällan åker den vägen . Det var säkert 1år sen sist, tar jämt motorvägen.. Finns det möjlighet att visa på en karta eller nåt så man får en bild utav vart det var ? Jag försökte kika men vart inte smartare för det
Citera
2010-02-27, 18:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZa
Ah ok, my bad ! Men när man tittar på vägbeskrvning så visas en väg . Vilken är det , Nya eller gamla ? Jag har inte så stor koll på vilken väg som är vad eftersom jag sällan åker den vägen . Det var säkert 1år sen sist, tar jämt motorvägen.. Finns det möjlighet att visa på en karta eller nåt så man får en bild utav vart det var ? Jag försökte kika men vart inte smartare för det
Det var 30 år sedan jag åkte från Vårsta till Södertälje, men jag minns att man passerade nära Hall. Så gamla 225:an, som det stod i LT: "gamla delen av länsväg 225", måste vara den som avviker från 225:an vid Håga, passerar nära Hall och kommer till Södertälje vid Igestaverket. Eniros vägbeskrivning går utefter nya 225:an.
Citera
2010-02-27, 18:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var 30 år sedan jag åkte från Vårsta till Södertälje, men jag minns att man passerade nära Hall. Så gamla 225:an, som det stod i LT: "gamla delen av länsväg 225", måste vara den som avviker från 225:an vid Håga, passerar nära Hall och kommer till Södertälje vid Igestaverket. Eniros vägbeskrivning går utefter nya 225:an.
Nu blev jag förbryllad. På Eniros flygbilder finns inte nya 225:an. Hitta.se:s vägbeskrivning går utefter det som jag trodde var gamla 225:an nära Hall. Kan någon reda ut det här? Vad är gamla respektive nya 225:an?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in