• 1
  • 2
2010-02-26, 05:13
Bannlyst
http://na.se/nyheter/2.2503/1.747931...n-6-e-vaningen

spice? eller vad kan det ha varit
Citera
2010-02-26, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
http://na.se/nyheter/2.2503/1.747931...n-6-e-vaningen

spice? eller vad kan det ha varit

Är väl lite svårt att veta då det finns typ 100 olika lagliga rökmixar. Spice är väl olagligt?
Citera
2010-02-26, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNojja
Är väl lite svårt att veta då det finns typ 100 olika lagliga rökmixar. Spice är väl olagligt?

hmm okej, ja visste inte att spice var olagligt

men slog upp det nyss och läste att det visst var det.
Citera
2010-02-26, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
hmm okej, ja visste inte att spice var olagligt

men slog upp det nyss och läste att det visst var det.

Tror verkligen INTE att det handlar om Spice. Och med den mening vill jag egentligen säga följande:

Sluta för i helvete att använda varumärket Spice som synonym för rökmixar, det leder bara till massa förvirrade inlägg där personer måste förklara att Spice är olagligt men att det finns "nytt Spice" som är lagligt.

Varför tror jag inte det var Spice? Det artikeln beskriver känns lite som ett gäng nybörjare som flippat ut på PU och det känns inte som den typen av personer som styr narkotikaklassade rökmixar från utlandet. Dessutom påstår kidsen att substansen är laglig vilket man för deras egen skull väll får hoppas.

Själv är jag mest intresserad över hur man kan snea så totalt att man hoppar från 6:e våningen på en rökmix, det är ju inte direkt en drog som gör att man tappar kontrollen.
Citera
2010-02-26, 06:08
Medlem
TheSpacePopes avatar
Om det är någon syntetisk cannabinoid så skulle jag kunna gissa på jwh-250. Man kan bli riktigt konstig i huvudet av det om man röker för mycket, och det är lätt hänt eftersom det lätt att man överdoserar. Jag kan bli ruskigt paranoid av jwh-250. Fast jag skulle inte hoppa ut från en balkong på 6e våningen för det. Så det låter kanske inte så troligt. Cannabinoider uteslutar jag inte som misstänkt preparat. Det tillsammans med andra psykiska problem kan säkert ställa till med både det ena och det andra.

Självmordsbenägen + knark.
Psykiskt störd.

Psykos, fast jag vet inte om man hoppar ut genom en balkong då heller. Men jag har aldrig fått en psykos och är långt ifrån en expert i hur det är att vara psykotisk.
Citera
2010-02-26, 07:06
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Rubriken borde vara "Skulle chilla, råkade trilla"

Min första tanken på lagligt som man kan flippa rejält på är ju Salvia, fast det kanske är olagligt nu?

Det behöver ju inte vara drogen i sig som gjorde att han trillade, han kanske bara skulle spela allan och var lite yr och trillade ner, sedan kunde grabbarna grus inte hålla masken när ambulansen kom och erkände allt mellan himmel och jord direkt.

Det ska bli intressant att se ifall någon hittar sanningen!
Citera
2010-02-26, 07:16
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt

Min första tanken på lagligt som man kan flippa rejält på är ju Salvia, fast det kanske är olagligt nu?

Det behöver ju inte vara drogen i sig som gjorde att han trillade, han kanske bara skulle spela allan och var lite yr och trillade ner, sedan kunde grabbarna grus inte hålla masken när ambulansen kom och erkände allt mellan himmel och jord direkt.

Hehe, jag gillar titeln faktiskt .

Salvia divinorum är olagligt sedan 2006. Trådens namn föreslår ju att han hoppade, inte ramlade. Men han kanske var så borta att han inta fattade vad han gjorde. Just nu finns det alldeles för mycket hål i historien för att man ska kunna spekulera kring det.

Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia
Profetsalvia eller andra växter/produkter innehållande det aktiva ämnet salvinorin A, är sedan 1 april 2006 olagligt att inneha eller sälja i Sverige.
Citera
2010-02-26, 09:37
Medlem
Losifers avatar
Han kanske hoppade för att det är roligt och hade oturen att landa fel?
Citera
2010-02-26, 10:04
Medlem
Doffhausens avatar
Om det visar sig att han hoppade under påverkan av vilje så hoppas jag att fanskapet aldrig mer får tag i droger. Eventuellt blir övervakad så han inte kan köpa in.

Droger är inte till för idioter.

Kan man inte hantera det så ska man inte använda det.
Citera
2010-02-26, 11:17
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt

Klockren titel! Tack för en ny signatur
Citera
2010-02-26, 12:14
Medlem
TjackadHamsters avatar
Av vad jag läst verkar den nya generationens rökmixar framkalla ångest och annat negativ psykiskt ganska mycket lättare, till skillnad från den äldre generationens.

Eller så har målgruppen blivit ostabilare eller så förstår de inte vad de håller på med..
Citera
2010-02-26, 12:29
Medlem
Har en uppgift på att det skulle handla om något som kallas "Russian Jarush" eller liknande. Något som skulle likna spice men ännu inte vara narkotikaklassat. Någon här som känner till det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in