2010-02-26, 05:39
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odhag
Jo, jag kan skriva fina brev, tro mig Norskan jag berättade om återvände efter sju månader på grund av ett brev jag skrivit. Jag gör det helt enkelt så mycket bättre via skrift.

Det finns heller ingen möjlighet längre för oss att hitta egentid. Hon bor långt härifrån och när vi väl ses så är det under omöjliga omständigheter

Okej, aa men efter att hon har fått brevet så tycker jag att du ska prata med henne i telefon lite osv, och sen försöka fixa en sorts träff. Vad för typ av träff ska försöka ordna får du anpassa efter responsen du får av brevet.

Jag måste allt säga att jag är lite avundsjuk på dig. Jag har aldrig varit kär, och det är något jag saknar i mitt liv. Kärlek.
Citera
2010-02-26, 05:49
Medlem
samyshs avatar
Vill gärna se brevet !
Citera
2010-02-26, 05:51
Medlem
BRA att du skicka mailet om det inte fanns några andra alternativ!

Det ultimata hade ändå varit om du hade åkt dit hon bor. Hon ser dig från fönstret av en slump och tror knappt sina ögon. Hon går och öppnar dörren medan du står på uppfarten (det spöregnar). Du säger något i stil "Du får betala resan hem" med ett osäkert léende och hon skrattar tillbaka. Ni springer emot varandra och gör en såndär kyss medan du snurrar runt henne i luften och skrattar emellanåt.

*ROLL CREDITS*

Nä men jävligt bra, ska bli sjukt spännande att följa upplösningen av det hela. Lycka till!
Citera
2010-02-26, 05:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samysh
Vill gärna se brevet !

Ja, det hade varit tämligen intressant att se TS ordval och meningar (och även diverse poetiska lajners?) då han faktiskt förklarar sin kärlek i ord, i ett e-brev.
Citera
2010-02-26, 06:16
Medlem
Odhags avatar
Well.. Ok. Bara hon inte googlar skiten

"Hej *****. Hoppas allt är bra med dig. Det är 1,5 meter snö här i ***** och ***** har intagit mullvadssysselsättning! Han gräver gångar överallt..

Anledningen till att jag skriver är att jag kom att tänka på dig häromdagen. Ja, sånt händer ju. Med dig, lite oftare. Du är återkommande på så vis, att så fort du fallit i glömska en längre period eller att man inte hört eller sett av dig, så påminns jag om dig ur ingenstans. Helt utan relation till något så finns du helt plötsligt där, och jag tänker på dig. Av och till har det varit så, ända sedan förgången tid då vi hade ett och annat med varandra att göra. Sen svalnar det, man ruskar om sig och fortsätter med livet, men bara för att invänta ännu ett ögonblick där slagen i bröstkorgen återigen följer tanken om dig.

*****, vad jag försöker säga är att du är mitt livs stora kärlek. Det kommer nog inte som en nyhet att jag alltid vurmat lite extra för just dig. Jag har ju vid några tillfällen nämnt ord i den riktningen, om än för väldigt längesedan. Och jag vet att det måste kännas väldigt inaktuellt för din del, och jag begriper inte riktigt varför jag just nu måste förmå mig berätta detta. Men så är det, och det är sant. Kanske för att jag inför mig själv trott att jag lättare kan gå vidare om känslorna mattas av och glöms där nere i gömmorna. Men riktigt så enkelt har det inte varit. Jag är långt ifrån tonåring vid det här laget och med tiden lär man sig ett och annat om sig själv. Men jag vet faktiskt inte varför du gång efter annan upprepas så som du gör. Jag kom över ***** och jag känner till logiken mer än väl vid det här laget. Man blir förälskad, man blir tillsammans, man gör slut och sedan så glömmer man eftersom man måste det för sin egen lyckas skull. Hur enkelt som helst, eller hur?

Och jo, jag vet hur orimligt det är. Jag känner till din situation och jag ber alltså inte om något. Jag kommer inte stå utanför din dörr med öppna armar om du inte ber mig göra så. Leta inte efter bekymmer i min blick när vi ses nästa gång, för den kommer inte låtsas om något av orden jag hittills skrivit. Jag gråter inte över dig och jag kommer i vanlig ordning söka vidare efter kärleken som är större än allt annat. Jag kommer också hitta den. Att du finns, att jag i min dumromantiska enfald känner som jag känner, är inget hinder. Du är bara hittills oöverträffad.

Att skriva det här är något av det svåraste jag gjort. Att se brevet fara iväg kommer bli ännu värre, och snart är jag där.

Må väl i vårskenet *****"

Jag fick det sagt som jag ville säga. Det är ärligt i alla fall.
Citera
2010-02-26, 06:23
Medlem
benjas avatar
fy fan vad jag vill få reda på hur det här slutar!

Verkligen, lycka till TS!
Citera
2010-02-26, 06:24
Medlem
Perriss avatar
Vilken fin tråd som vittnar om vår och liv! Jag blev riktigt berörd av brevet du skickat till henne. Det slank in i mitt blodomlopp. Sånt här behövs. Att våga visa sig naken. Bara det, är ofantligt stort i sig.

Nu dukar jag upp med tv-kanna och tigerkaka framför datorn och inväntar den rafflande uppföljningen.

/perris
Citera
2010-02-26, 06:48
Medlem
illegalthoughtss avatar
Du verkar vara en underbar människa och jag önskar dig all framgång i denna historia.

Att du vågar ta steget som du gjort, är bara det värt ett hederspris. Du gör det som är så svårt men samtidigt så rätt. Man kan inte mörka sina innre känslor från hjärtat. Jag vet vad du är med om, då jag varit där själv. Under en tid i mitt liv hade jag en väldans rulljans på flickvänner. Dock finns det en person som etsat sig fast vid hjärtat som en vacker gravyr på ett kristallglas. Men, jag tog steget framåt istället för bakåt, lämnade känslorna på en väg regning kall och dyster. Jag gick vidare och lever lyckligt med min fru. Jag tror och hoppas att det är det val som är rätt. Kanske är det rätt kanske är det fel. Jag hoppas i vilket fall som helst att du har gjort det rätta valet. Den väg du valde är också den svåra vägen, men den är nog även den vägen som kan ge störst belöning.

Att du gärna skriver dina känslor kan jag förstå. Som någon annan redan skrivit. Du har ett väl valt ordval. Så mycket text utan att det känns ansträngande. trots avsaknaden av andrum mellan meningarna. Du borde satsa på en karriär som författare. Skriva kärleksfulla romaner om män som följer sina innre känslor, som visar sig sårbara, nakna, ensamma. Precis som dig själv.

All lycka i framtiden. Jag kommer följa den här tråden för att skåda en historia.
Citera
2010-02-26, 07:23
Medlem
samyshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odhag
Well.. Ok. Bara hon inte googlar skiten

"Hej *****. Hoppas allt är bra med dig. Det är 1,5 meter snö här i ***** och ***** har intagit mullvadssysselsättning! Han gräver gångar överallt..

Anledningen till att jag skriver är att jag kom att tänka på dig häromdagen. Ja, sånt händer ju. Med dig, lite oftare. Du är återkommande på så vis, att så fort du fallit i glömska en längre period eller att man inte hört eller sett av dig, så påminns jag om dig ur ingenstans. Helt utan relation till något så finns du helt plötsligt där, och jag tänker på dig. Av och till har det varit så, ända sedan förgången tid då vi hade ett och annat med varandra att göra. Sen svalnar det, man ruskar om sig och fortsätter med livet, men bara för att invänta ännu ett ögonblick där slagen i bröstkorgen återigen följer tanken om dig.

*****, vad jag försöker säga är att du är mitt livs stora kärlek. Det kommer nog inte som en nyhet att jag alltid vurmat lite extra för just dig. Jag har ju vid några tillfällen nämnt ord i den riktningen, om än för väldigt längesedan. Och jag vet att det måste kännas väldigt inaktuellt för din del, och jag begriper inte riktigt varför jag just nu måste förmå mig berätta detta. Men så är det, och det är sant. Kanske för att jag inför mig själv trott att jag lättare kan gå vidare om känslorna mattas av och glöms där nere i gömmorna. Men riktigt så enkelt har det inte varit. Jag är långt ifrån tonåring vid det här laget och med tiden lär man sig ett och annat om sig själv. Men jag vet faktiskt inte varför du gång efter annan upprepas så som du gör. Jag kom över ***** och jag känner till logiken mer än väl vid det här laget. Man blir förälskad, man blir tillsammans, man gör slut och sedan så glömmer man eftersom man måste det för sin egen lyckas skull. Hur enkelt som helst, eller hur?

Och jo, jag vet hur orimligt det är. Jag känner till din situation och jag ber alltså inte om något. Jag kommer inte stå utanför din dörr med öppna armar om du inte ber mig göra så. Leta inte efter bekymmer i min blick när vi ses nästa gång, för den kommer inte låtsas om något av orden jag hittills skrivit. Jag gråter inte över dig och jag kommer i vanlig ordning söka vidare efter kärleken som är större än allt annat. Jag kommer också hitta den. Att du finns, att jag i min dumromantiska enfald känner som jag känner, är inget hinder. Du är bara hittills oöverträffad.

Att skriva det här är något av det svåraste jag gjort. Att se brevet fara iväg kommer bli ännu värre, och snart är jag där.

Må väl i vårskenet *****"

Jag fick det sagt som jag ville säga. Det är ärligt i alla fall.

Du fick ju fram allt du ville, på ett väldigt bra sätt. Jag hoppas innerligt på att ni ska bli.
Väntar med spänning på information om hur det gick.

Mvh!
Citera
2010-02-26, 07:23
Medlem
TheSpacePopes avatar
Han är säkert en psykopat, så charmig som han är .

Skämt åsido, mycket fint brev! Blev positivt överraskad över hur bra det var. Jag vill verkligen att det går i lås detta, och att du får din livs kärlek. All you need is love.
Citera
2010-02-26, 07:42
Medlem
Ogdens avatar
Åh, slöflashbackade lite på morgonen och så hittar man den här tråden! Jag hoppas verkligen att allt går bra och att hennes svar blir ett bra och moget svar.
Du skriver väldigt bra, TS.
Citera
2010-02-26, 07:44
Medlem
Johnrambos avatar
jävlar vad spännande! ska dra iväg och jobba nu, första prio efter jobbet blir att kolla den här tråden! Lycka till TS, ja kommer bli så jävla glad för din skull om det här går vägen! HÅLLER TUMMARNA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in