Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Mjo, men man hör ganska mycket skillnad på ett fjortisskrik och ett överraskat skrik på hjälp. Det hördes ganska tydligt och var ganska nära. Och, point proven - Du bryr dig inte, jag gör det! Jag ringer polisen för mindre saker.
Försökte se något av värde, men är en rätt stor mur utanför fönstret. Gå ut på natten är jag på tok för rädd för! Även om inte någon möjligtvis blir anfallen.
Bra att du bryr dej!
Jo, man kan ofast höra om det verkligen är rädsla i skrik. Och därtill två! Att någon skriker till när h*n blir rädd och överraskad är en sak. Två skrik ger tanke på att det är något på allvar.
Jag har själv ringt polisen vid flera tillfällen och berättat liknande och frågat om dom har någon bil i närheten som kan kolla av omgivningen. Och det har dom faktiskt gjort.
Vad som numera blir vanligare och vanligare är lägenhetsbråk/misshandel inomhus.
Vet man inte var det är exakt är det inte mycket man kan göra. När polis kommer till plats så är det ofta överståndet.
Nej, det är inte alla som kan gå ut och leta som privatpersoner när man inte vet vad som är på gång.
Mvh