2004-03-05, 08:47
Medlem
Ninjans avatar
Hur länge kan man bygga sina rubriker på orden "sex", "naken" eller "terror"?
Om man scrollar ner på sidan så finner man ett dussin artiklar som alla innehåller "sex" i titeln någon stans.

Det verkar som om journalist-utbildningen har skurits ner från att vara en flerårig universitets utbildning till nån slags en-veckas "crashcourse" i att bygga ologiska rubriker.

Jag kommer att bojkotta expressen i fortsättningen. Faktum är att det är så korkat att man blir förbannad när man läser deras "#¤%&rubriker.

Rätta mig om jag har fel, men är inte tabloid journalistiken något som degenererats med 300% de senaste fem åren?. Det var inte så här förut väl? Snälla säga att det är så.
Ett axplock av de bästa orden på senaste tiden:

"homosex attack"
"sexdräkt"
"Sextant"
"nakenchock"

Vart är mänskligheten på väg?
Citera
2004-03-05, 08:54
Medlem
Darksidedesigns avatar
Håller fullständigt med dig. Men så länge det finns folk som faller för att läsa Hänt Extra nyheter i kvällstidningar så kommer detta nog att fortsätta.

Allt verkar som sagt kretsa om BB-Lindas våndor och såpadeltagare som målar sig blå eller vägrar vara påklädd och har en sjuk inställning och vilja visa ballen i tv. Det verkar sedan helt normalt att få visa upp sig naken här och där då man är en "såpastjärna" men en vanlig människa skulle åka in om man gjorde likadant etc...
Citera
2004-03-05, 11:00
Medlem
Ninjans avatar
ändrad rubrik=)

Såg precis att dom ändrat rubriken..Kan det vara så att vissa journalister på fläskpressen läser flashback också?.... hmmmm
Då kanske dom iallafall kan lär sig lite nya ord...
Citera
2004-03-05, 11:05
Medlem
Krollsplints avatar
Sextant? Är inte det någon sorts navigeringsinstrument?
Håller annars med om den förbenade likriktning som uppstått i pressen. Hatar ordet "kupp" mer än någonsin. Vill gärna se det i något vettigt sammanhang istället. Det passar bättre tillsammans med militär- än schlager-.
Citera
2004-03-05, 11:18
Medlem
Fonuss avatar
Jo sextant mäter man solhöjden med sedan kan man bestämma sin position. Jag frågde en gång en Finsk kapten på Vikingline om han kunde använda en sådan. Han såg litet purken ut Han sade att den lämpar sig bättre för navigering på stora ytor typ Atlanten.

Det finns också ett instrument som kallas ocktant(stavning?) Vet inte vad expressen skulle göra av det? kanske en felstavning av tjock tant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in