Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Säger du det? Minns att du skrev i nåt inlägg om en överväldigande upplevelse efter ha rökt lite för mycket JWH. Tyckte du inte ens att den kändes psykedeliskt på sitt unika sätt?
Nej inte det minsta. Den enda gången jag slagits av en överväldigande upplevelse var på en okänd dos, fyllde pulver i pipan fortfarande påverkad (JWH-250) och märkte helt enkelt inte att det som låg i botten "ramla ner" i pipan. Ska jag gissa så handlade det om mellan 50-150mg. Först efter att jag rökt såg jag att det var en märkbar skillnad i zip:en (klantigt men lärorikt). Det som hände var att jag blev sjukt fysiskt påverkad och självklart lyckades den lite för vältömda påsen få mig att tänka på hur mycket jag egentligen rökt. Detta i samband med att bekanta anti-drogmänniskor knackade på dörren och ville ta en kaffe, tja det blev rätt tufft. Som att vara, otroligt stenad och även fysiskt illamående (jobbigt att andas etc). Det var obehagligt helt enkelt.
Men inte det minsta psykedeliskt. Nu är jag väl iofs inte de mest hängivna tripparen utan har väl tagit HBW runt 5 gånger och 4-ho-met kanske, 10 gånger (doser mellan 20-60+mg). Men inget jag upplevt på rökmixar har gått att likna med ens en lättare tripp på HBW. Det är en speciell känsla att trippa och även om jag inte kan jämföra mina HBW-trippar med dem på 4-ho-met så finns det ändå någon gemensam nämnare med hur man mår, känner sig, ja ÄR. Det är inget jag kan förklara nykter för då förstår jag det inte, ungefär.
Däremot vet jag att rusen inte är jämförbara, jag får nån sorts "nu, nu trippar jag"-känsla när världen ändrar karaktär, även på HBW som jag inte alls upplever mycket visuellt på. Ja ska jag försöka skillnaden så blir det ungefär så här:
När jag röker förändras jag, när jag trippar förändras världen. Typ.