• 1
  • 2
2010-02-25, 09:47
Medlem
Ken Drydens avatar
Här måste man säga att det finns kreativa förmågor.

En enormt jobbig invalid på ett gruppboende i värmländska Torsby har tydligen vägrat sluta att kissa på sig.

En i personalen klädde då ut sig till liemannen och gick in till den handikappade och lät meddela att om han inte upphörde med sitt beteende skulle manslemmen skäras av (med lie får man förmoda).

Detta har tydligen lett till ett stort hallå och den företagsamme vårdaren har varslats om uppsägning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6674671.ab
Citera
2010-02-25, 10:29
Medlem
Jag kunde inte låta bli att skratta åt det här Bilden på näthinnan av en lieman som stiger in i rummet med sitt budskap...

Men jag är faktiskt inte särskilt förvånad. Det finns mycket att säga om den här branschen. Både om hur de funktionshindrade har det, och om arbetsmiljön för dem som jobbar med detta. Inte så konstigt om någon får spel där.
Citera
2010-02-25, 12:13
Medlem
Jensofswedens avatar
Ja det finns nog en jävla massa missförhållanden på gruppboenden runtom i landet. Grejen är ju att det är en relativt sluten miljö, man jobbar inte så många samtidigt och de boende har inte alltid möjlighet att kommunicera vad de vill.
Citera
2010-02-25, 13:53
Medlem
spoilers avatar
Det framgår inte om metoden hade någon effekt...
Citera
2010-02-25, 13:56
Medlem
GTFO--s avatar
Finns lite mer här: http://www.nwt.se/article665821.ece
Citera
2010-02-25, 15:41
Bannlyst
Undrar hur lange han planerade "Liemans" attacken? Tydligen kan torkandet av gubbpiss hela dagarna driva fram ondskan i folk
Citera
2010-02-25, 15:52
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Men jag är faktiskt inte särskilt förvånad. Det finns mycket att säga om den här branschen. Både om hur de funktionshindrade har det, och om arbetsmiljön för dem som jobbar med detta. Inte så konstigt om någon får spel där.
Exakt.

Pedagogerna och de högutbildade som inte är på plats på boendena kan säga massa fina ord och hur man ska jobba och göra. Men när det väl kommer till kritan fungerar inte dessa "habiliterings"-metoder..
Citera
2010-02-25, 18:23
Medlem
dilbers avatar
Och blöjanvändande var sist på listan över tips på hur man skall få monken att sluta kissa ner sig ?
Citera
2010-02-26, 11:18
Medlem
Berralainens avatar
Skrämmande "Lie" dethär: http://www.nwt.se/torsby/article666469.ece
Citera
2010-02-26, 11:22
Medlem
pdngs avatar
Fy. Nu blir jag moralisk, men tycker det låter rätt sjukt
Visserligen vet man inte vilken relation han hade till mongot men det KAN ju ha varit skämtsamt liksom, jobbar själv på ett slags gruppboende och vi har rätt tuff jargong, skämtar mycket och sådär men skulle ju aldrig gå så långt så att jag klädde ut mig...
Citera
2010-02-26, 11:33
Medlem
det är en neger som är "liemannen" ....vem är förvånad?
Citera
2010-02-26, 11:34
Medlem
Jane Toppans avatar
Det är väl en stor skillnad på att "vägra sluta kissa på sig"
och att "vara inkontinent"??
Vad hade han för funktionshinder?
Vilket/vilka handikapp anser du göra folk till "mongo" pdng?

Lyteskomik i all ära men..

Undrar vilka handikapp personalen på boendet själva har..
Idiotjävlar!

...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här