Tja!
Är så att jag håller på att ställa upp en server för MMORPG-spelet Lineage 2, och det använder sig av säkert en miljard konfigurationsfiler som redigeras med 'Anteckningar'. Nu är det ju inte det som är problemet, utan programmen som kommer användas
Programmen som används är MySQL Server 5.0 och NaviCAT for MySQL.
Problemet råkar vara så att jag inte kan öppna en ''connection'' i NaviCAT. jag får upp ett felmeddelande som lyder såhär ''error 1045 access denied for user 'root'@'localhost' (using password: yes)''
Jag har ställt in MySQL server att använda anvädarnamnet ''Root'' och lösenordet ''******''.
Försöker även komma åt samma sak, fast genom MySQL Command Line Client. Då jag ska skriva in lösenordet i MySQL Command Line clienten, så får jag upp samma felmeddelande (som visas i ungefär 0,7,millisekunder), sen stängs det ner
Har googlat som en tok, men inte lyckats hitta ett vettigt svar, och undrar nu om nån har någon erfarenhet av MySQL Server och kanske kan ge mig ett vettigt svar, så jag kan öppna en connection?
(p.s Har sökt på forumet, men inte hittat liknande tråd... Och om jag har postat fel, känn dig fri att skriva det)
//Q