2010-02-24, 15:00
Medlem
cerns avatar
Har tidigare postat denna: https://www.flashback.org/t1118959

Nu är jag tillbaks med nya problem på imacens ljud. Vad jag förstår finns en mikrofon på Imacen men varför fungerar den inte?
Om jag går in på ljudinställningar och ljud in så ser man på mätaren att den reagerar när jag ger ifrån mig ljud/pratar till datorn. Men hur kan jag höra min egen röst? Är mikrofonen trasig?

Har varit inne på tal och nu finns en liten rund sak som ber mig hålla in esc men när jag pratar händer det inget. Hjälp tack, de på macsupporten hade ingen aning som vanligt.

Mvh
Citera
2010-02-24, 15:37
Medlem
Persepones avatar
För att höra din röst när du pratar i mikrofonen så måste du ha något program igång med medhörning aktiverad. T.ex Garageband.

Vad är det mer specifikt du vill åstadkomma, prata med dig själv bara?
Senast redigerad av Persepone 2010-02-24 kl. 15:39.
Citera
2010-02-24, 16:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
För att höra din röst när du pratar i mikrofonen så måste du ha något program igång med medhörning aktiverad. T.ex Garageband.

Vad är det mer specifikt du vill åstadkomma, prata med dig själv bara?
Kunna tala till vänner via Skype, alltså så att de kan höra mig när jag pratar till dom via datorn.
Citera
2010-02-24, 16:44
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Kunna tala till vänner via Skype, alltså så att de kan höra mig när jag pratar till dom via datorn.

Dom hör dig när du pratar, även om du inte hör dig själv, du behöver inte göra nåt speciellt.
Senast redigerad av Persepone 2010-02-24 kl. 16:47.
Citera
2010-02-24, 17:47
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Dom hör dig när du pratar, även om du inte hör dig själv, du behöver inte göra nåt speciellt.
Just de dom inte gör, man kan göra en testgrej genom att ringa upp en testmaskin, tala in något för att sen lyssna på de man talat in och min röst spelas inte in. Testa nyss garageband voice och där fungerade det att spela in min röst iaf.
Citera
2010-02-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Just de dom inte gör, man kan göra en testgrej genom att ringa upp en testmaskin, tala in något för att sen lyssna på de man talat in och min röst spelas inte in. Testa nyss garageband voice och där fungerade det att spela in min röst iaf.
Du kanske måste ändra inställningarna för skype, och välja rätt ljudupptagningsenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in