2010-02-24, 11:48
Medlem
nasarets avatar
Min katt tyckte att det va för kallt att gå ut i natt, och hon pissade i sängen.
Hur ska man tvätta en sådan??
Är ju Hästtagel (eller vad det heter)..
Citera
2010-02-24, 11:55
Medlem
Lyxkommunistens avatar
Om du vill vara riktigt säker på att du hanterar situationen rätt tkra jag att du bör kontakta Hästens eller någon utav deras återförsäljare som bör ha stenkoll på hur du ska göra. Om du inte orkar detta kan du alltid knalla ner till närmaste affär och inhandla någon form av fläckborttagning eller liknande "spot on" produkt som borde räcka i det här fallet. Annars borde det väl gå att skicka in den på kemtvätt om du vill vara riktigt noga men det torde bli en ganska dyr historia samt att den i värsta fall akn bli förstörd om du går till någon random babbe på hörnet.
Citera
2010-02-24, 16:03
Bannlyst
Om den inte tvättas snabbt så kommer den alltid lukta kattpiss.

mvh
Citera
2010-02-24, 19:30
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Sorry, det går inte att tvätta den. Varken själv eller på kemtvätt. Men du kan få en del av kostnaden för en ny på hemförsäkringen (drulle), men den gäller inte om det är ett husdjur som kissat på den. Men om det är ett barn däremot så går det igenom...

Lycka till!
Citera
2010-02-25, 22:14
Medlem
nasarets avatar
Ok..
Har sköljt av den med vatten och lite tvättmedel, hänger på tork nu..
Återkommer för vidare info
Citera
2010-02-25, 23:06
Moderator
rotadents avatar
Trams raderat.

//Mod
Citera
2014-10-01, 23:06
Medlem
EvilGuys avatar
Kemtvättar verkar inte så sugna på att tvätta bäddmadrasser utan avtagbart överdrag. En välkänd kemtvätt i närheten är villig att tvätta/torka den för en rimlig peng men utan att ta något ansvar för resultatet.

Jag har läst om allt från att det går hur bra som helst till att de blir missfärgade och börjar lukta konstigt efteråt.

Någon som faktiskt tvättat sin bäddmadrass med lyckat resultat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in