2010-02-24, 10:07
Medlem
clappers avatar
http://nwt.se/karlskoga/article665142.ece

Nu r frmodligen Pizzamaffian igng igen i Karlskoga.

P tv ntter har de frskt elda ner Sandvikens Pizzeria p Stamparebacken 3 i Karlskoga.

I karlskoga finns runt 20-talet pizzerior och p 28000 invnare borde det inte g runt.
Det r frmodligen drfr som pizzamaffian ens existerar.

Bakgrunden till detta r att fr ngra r sedan s ndrade pltsligt mnga pizzerior sina ppettider till stngning 2100 samt att priset stack ivg frn ca 55-60kr till 70-75kr.

Det har skrivits artiklar om pizzeriagare som blivit hotade osv tidigare och vissa har gett upp och flyttat frn stan.

Nu verkar de tagit sikte p denna Pizzeria p stamparevgen som tyvrr r en av stadens i srklass bsta!

Mycket trkigt,
Finns det ngon hr med lokalknnedom som vet vem/vilka pizzerior det r som driver denna maffia?

Ska bli intressant att flja utvecklingen om de kommer frska inatt igen att elda ner pizzerian eftersom de uppenbarligen misslyckats tv ntter i rad nu.
Senast redigerad av clapper 2010-02-24 kl. 10:14.
Citera
2010-02-24, 19:00
Medlem
clappers avatar
Ingen hr p FB som har ngon koll p detta?
Citera
2010-02-25, 01:14
Medlem
Jag vet att frra gngen det begav sig s var det FRRA garen av Pizzeria Dilan (+Solariet tvrs ver gatan) som agerade mafioso i staden.
Kan tillgga att denna "mafioso" kte runt med sitt crew, bestende av sner slktingar, till olika pizzerior i staden fr att kolla ingredienser i sser, levarantrer etc.
Han krvde ven kortare ppettider fr pizzerior som hade ppet lngre n 2100.

Nu vet jag inte om det r samma person/grupp som ker runt hrjar, men svin r dom.
Jag flyttade ifrn stan fr ett antal r sen, men ja gissar p att det r samma personer.
Skert ngon som vet mer.
Citera
2010-02-26, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clapper
Ingen hr p FB som har ngon koll p detta?

Pizzerior brinner verallt i Sverige dagligen. Det handlar oftast om syrianer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in