2010-02-23, 21:57
Medlem
Någon som vet eller känner till något bra företag som köper förfallna fordringar och betalar hyffsat bra?
Citera
2010-02-23, 21:58
Medlem
DanteAlighieris avatar
Antar att du menar inkassoföretag?

Finns en hel drös enligt google: http://www.google.se/search?hl=sv&so...meta=&aq=f&oq=
Senast redigerad av Kivan 2010-02-25 kl. 08:31. Anledning: quote
Citera
2010-02-23, 22:43
Medlem
nej, jag menar inte inkassobolag. Jag menar ett företag som köper själva stockarna av fodringar som inte blir betalda trots inkassohantering
Citera
2010-02-24, 20:46
Medlem
Finns det ens några?

De flesta som köper fakturor köper dem inte på riktigt, utan du belånar en viss procent av värdet.

Inte en kotte köper en faktura ställd på en person med X antal betalningsanmärkningar och totalt ignorerar inkassobrev.
Inte heller någon som köper tvistiga fakturor.

Det finns bara de två alternativen som en faktura kan ha i det läge du beskriver.
Citera
2010-02-24, 21:57
Medlem
Nix. Kollade idag och både Svea Ekonomi, Gothia m fl köper förfallna fordringar. Gärna sådana som är förfallna för ett par år sedan eftersom dem tjänar pengar på räntan. Dock måste det vara konsumentfordringar. Tvistiga köper dem dock inte. Men dem betalar jävligt dåligt. Ca 8% av kapitalbeloppet.
Citera
2010-02-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Någon som vet eller känner till något bra företag som köper förfallna fordringar och betalar hyffsat bra?

HA el annan MC-klubb? Dom brukar va duktiga på att driva in skulder, har jag hört.
Citera
2010-02-24, 22:18
Bannlyst
Har du bussat kronofogden på dem, och det har misslyckats?
Citera
2010-02-24, 22:40
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerpro
HA el annan MC-klubb? Dom brukar va duktiga på att driva in skulder, har jag hört.

Har man en stor fordring så kan det ju vara ett alternativ. Men det verkar inte vettigt om det handlar om företag.
Citera
2010-02-24, 22:50
Medlem
trottwells avatar
Detta kan vara ett exempel på den typen av företag du söker, http://www.hoist-group.de/

Konkursförvaltare säljer ibland kreditstockar, du kanske kan vända dig till en sådan för att få förslag på lämplig köpare.
Citera
2010-02-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerpro

Nja, men då får man leva med dem resten av livet också. Ställa upp på gentjänster. Dessutom får ju jag pröjsa dem om de inte lyckas driva in skulderna från mina kunder. Så nej, tror jag håller mig till någon lite mer seriös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in