2010-02-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Vilket trevlig svar, sådär hemtrevligt genuint Tackar ska titta på salvia, finns det vid ljus avdelningen på tex ica. Eller vart finner jag det ? kan ju fråga iofs. Ja visst antar jag att säker 80% av det man hör inbillar man sig, och att det är knakningar osv. Nu är väl jag typ den enda som bakar i denna lgh länga, och då bakar jag mycket Vaknade för drygt 1 månad sedan av att jag hör någon stå i köket och vispar, du vet vispen som snärtar mot bunkens sida. Och detta var så klart ljud.

Visserligen inbillning, men tror inte allt är det. Detta med att rigga kameror, äger ingen kamera. Och nu ska jag låta som han som skyller bort allt Men jag tror inte de vill synas, och det brukar vara så att det sker då du aldrig är beredd. Men visst ska se om jag inte kan låna en.

Åh.. Va kul att du tyckte det...

Jag la en liten hög salvia i en liten plåtburk lr om man har en askopp och så la jag i tändstickor allteftersom det slocknade.. Jag har 260 kvm och röka in så det gick några stickor..

Jag tror inte att det hjälper att rigga kameror för dagens kameror kan inte registrera den energin. De bilder man har sett är ju bara ljusprickar och att saker rör på sig och då kan skeptikerna säga att du har riggat det som rör på sig iaf så det lönar sig inte..

Jag tror absolut att när en människa som är mkt skeptisk är med så har den ett så hårt och skyddande skal att det gör det svårare för spöken att komma men det är bara en tanke jag har.. Sedan som du berättar att det var en månad sedan en elvisp och förra något annat.. Det är ju inte så att det händer grejer en gång i timmen, dygnet runt.. Förstå hur länge du skulle bli tvungen att ha Dr Tinnitus hemma..

Men jag trodde inte på spöken när jag flyttade in i en lägenhet som hade ett spöke men däremot var jag ju inte en aggressiv skeptiker heller utan tog det mer för underhållande historier bara..

Jag tror inte att spöken bryr sig om kameror däremot är jag osäker på andar, de är harmoniska och har gått vidare, jag är inte säker på att de vill ge mänskligheten bevis.

Som sagt, det är ditt hem och inte är du rädd för lite luft..
Citera
2010-02-25, 17:11
Medlem
Varulvs avatar
Ni är saftigt Off Topic. Håll er till trådens ämne annars börjar jag dela ut tillsägelser.

/Mod
Citera
2010-02-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ni är saftigt Off Topic. Håll er till trådens ämne annars börjar jag dela ut tillsägelser.

/Mod
Håll oss uppdaterade TS
Citera
2010-02-25, 22:12
Bannlyst
Jag har en ande som har följt med mig från min förra lägenhet.
Eller jag ser honom mer som min skyddsande för han har hjälpt mig många gånger.
Men tror som föregående talare har sagt, du har blivit för öppen, lär dig att stänga igen dörren till ditt medvetande eller vad man nu ska säga.
Bli arg också för det funkar för mig, säger ifrån på skarpen så fort jag känner att anden tar för mycket plats och då blir det genast lugnare.

Lycka till.
Citera
2010-02-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Jag har en ande som har följt med mig från min förra lägenhet.
Eller jag ser honom mer som min skyddsande för han har hjälpt mig många gånger.
Men tror som föregående talare har sagt, du har blivit för öppen, lär dig att stänga igen dörren till ditt medvetande eller vad man nu ska säga.
Bli arg också för det funkar för mig, säger ifrån på skarpen så fort jag känner att anden tar för mycket plats och då blir det genast lugnare.

Lycka till.
Jag upplever också att många andar respekterar oss. De vill inte alltid störa.
Citera
2010-02-26, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa

Det vet jag, han jag har stör inte mig men ibland tar han lite för mycket plats när jag själv öppnar mig för mycket .
Jag är i en period då jag mår väldigt dåligt så ja då orkar jag inte stänga honom ute så ofta.
Citera
2010-02-26, 11:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag gillar att du skriver "upplever", vilket jag anser att just andar är. Upplevelser.
Citera
2010-02-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag gillar att du skriver "upplever", vilket jag anser att just andar är. Upplevelser.
Borde kanske skriva erfar. Men sen finns andar som nästan stampar oss på fötterna. De visar ingen som helst hänsyn. Men de som man har hemma de brukar visa hänsyn. Fast min har jag inte känt av på ett par dagar.
Citera
2010-02-27, 00:03
Medlem
Citat:
Borde kanske skriva erfar. Men sen finns andar som nästan stampar oss på fötterna. De visar ingen som helst hänsyn. Men de som man har hemma de brukar visa hänsyn. Fast min har jag inte känt av på ett par dagar.

Ja, det är det jag menar när jag skiljer på andar som har gått vidare och kommer för att hälsa på. De är harmoniska och omtänksamma.
Men de jag kallar spöken är kvar här och ställer till det på många sätt.. Ibland utan att mena det men faktiskt ibland så anser de att huset är deras och att man inte har där att göra..

Om man kan hjälpa dem att komma till ljuset så är ju det bäst men annars är ilska ett bra försvar tycker jag.. Kärlek och omsorg är väl vår starkaste energi men ilska går ut som en chockvåg med energi så visst är det kraftfullt..
Jag tror också på det där att man ska "besitta" lägenheten. Sprida sin energi tills det är den som "sitter i väggarna" och inte spökets..
Citera
2010-02-28, 02:34
Medlem
spjuits avatar
Jag har märkt nånting störande när jag sover borta. Det spökar ju i princip överallt. Så vem jag än sover hos finns minst 1 spöke.

Varje gång när jag lägger mig hos någon annan känner jag ovälkomna blickar. Jag får förklara flera gånger att jag bara är en gäst och ska åka därifrån nästa dag. Det verkar som att ingen gillar att det kommer nya.
Citera
2010-02-28, 04:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Det spökar ju i princip överallt.
Har du funderat att spökena kanske bara finns i ditt huvud?
Citera
2010-02-28, 05:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Att stiga upp på morgonen, öppna fönstret och känna den kalla vinden mot kroppen är en upplevelse.
Att sitta på dass och skita & läsa tidningen i en halvtimme är även det en upplevelse.
Etc etc etc...listan över "upplevelser" kan göras oändligt lång.

När en person tycker sig se spöken så är det en upplevelse; en högst personlig sådan.
Det är just där problemet ligger - det finns ingen annan som kan verifiera denna upplevelse för honom/henne.
I slutändan får personen som hade upplevelsen således lita till sitt eget omdöme när det kommer till att kategorisera upplevelsen.
Och just personens tros-, och världsuppfattning är helt och hållet avgörande vid den kategoriseringen.

Sen kan man fråga sig följande: har andra verkligen rätt att slå bort & dumförklara denna persons värderingar och uppfattningar?
Det anser inte jag att de har.
Däremot kan man argumentera för och/eller emot, samt komma med alternativa, mer realistiska förklaringar till händelsen.
Detta för att påvisa att det inte alls behöver röra sig om något "paranormalt", utan kan vara 100% naturliga fenomen...
Vilket det ju i 99% av fallen är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in