2010-02-23, 17:18
Medlem
Skulle kunna skriva en roman om detta, men för att försöka hålla det kort men ändå trovärdigt.

Start till att någon kan ha börjat följa mig, jag hade ingen lätt uppväxt jag grät väldigt ofta i min skymundan på rummet, var ledsen för att jag blev mobbad i skolan. Mitt rum var som en skyddstillvaro, jag var olycklig Till saken är att i huset jag växte upp i bodde det en familj i mitten på 1800-talet, där frun i familjen hade en kärleks romans med mannen i grann familjen, då på den tiden då skilsmässa och att vara otrogen var väldigt fult. Så gick det så fasligt långt att de var så oerhört kära i varandra men visste att det aldrig någonsin skulle kunna bli de 2. Mannen gick och hängde sig i deras uthus och kvinnan hängde sig i min garderob 2 m från min säng, rummet är inte stort. Men garderoben är drygt 3.5m i tak. Tänkte aldrig någonsin på en annan närvaro, då jag oftast var väldigt ledsen. I 15 år hade jag detta rum.

Det riktigt läskiga sakerna som började att ske som jag la märke till, av att faktiskt andra upplevde samma sak som jag gjorde och började fråga vafan som händer. Detta var för lite över 2 år sedan, då vi jobbade i Stockholm. Huset företaget hade var ett dödsbo. Detta scenario utspelade sig en kväll då de andra for ut på stan för att ta en öl, jag stannande hemma och tittade på tv.

Efter att de dragit cirka 30 minuter, så rycker ytterdörren upp på nedervåningen och smälls igen kort därefter, skickar iväg ett -Halllå!? redan tillbaka och ett skratt, helt tyst. Går ner för att kika ingen där, lägger mig för att slappa igen i soffan. Då någon går uppför trappan (en såndär trappa som knakar då du kliver i den) Snabbt upp för att titta då det är bakom väggen, ingen där... Börja en tro att man var galen. Går för att laga till lite rallar måltid korv med bröd stänger köksdörren, in på toa stänger den dörren och samtidigt mitt emot kollegans dörr till hans rum, tillbaka att slappa vid tv'n.

Sedan börja det! Toa dörren flyger upp, jag snabbt upp och undra vafan da, smäller igen den. tillbaka, hör hur den skickas upp igen.. och kollegans dörr flyger upp där inne hör jag hur alla garderobsdörrar öppnas, köksdörren öppnas.. nu kom det vidriga, någon öppnar varenda kökslucka likt floff,floff,floff och jag står i hallen

Givetvis trodde kollegorna jag skämta, sedan börja de höra steg i natten i trappan hur någon dusch på natten, schuntern som du ställer in värmen med var alltid satt på max varje morgon, och de vred ner den till medel. Samma sak varje morgon.

Jag bytte arbetsplats, det slutade där. Och så började de andra kollegorna klaga på samma situationer i det nya kåken jag flyttat till, någon som gick i trappan. Tv slogs på och av på natten, som om det inte stanna här, flyttade nu norrut hela 80 mil till ny ort. Detta var i våras, och samma skit händer här. Tillslut börja kamraterna i firman säga att de inte vill bo där Sinclaire bor på skämt för att det spökar i de husen.

Men gud va långt det blev ändå Och jag som inte är klar, orkar ni läsa mer. Så är ni allt bra duktiga.

Flyttade i somras in i en ny lgh, började lugnt med att en kompis sa att det alltid var skuggor i min lgh, konstiga ljud och dörrar som gled upp utan anledning. Tog detta med en nypa salt, och skratta bort det. Tills i höstas, när jag somna på golvet sittande mot soffan precis i hörnet mot en divan, vakna upp pigg som attan 2 på natten, men nu är det dags att inta sängen reser mig upp för att släcka lampan, precis när jag vänder mig om så ser jag hur det sitter en tjej med långt mörkt hår på golvet vid soffan och sover. Sitter i den ställningen som att hon suttit bredvid mig och lutat sig mot min axel Vart helt livrädd och trycker upp mig mot väggen, då jag vänder mig för att släcka lampan och tittar tillbaka är hon borta. Fick en batteri känsla på tungan om du slickat på ett 9volts. Somna aldrig den natten.

Sedan har små grejer skett som att en lampa släckts för tändas igen 5 sec senare, dörrar flugit upp till att vatten kran börjar droppa till rinna väldigt ofta. Vore jag ensam och upplevde detta hade jag skyllt på att jag inbilla mig. Men när du ser något och tänker vafan! var detta ? och polarn bredvid dig säger, va i helvete var det där Sinclaire ?

Inatt skedde något så vidrigt, vaknade upp runt 2 tiden med en kraftig känsla av att någon står och tittar på mig, vart fruktansvärt rädd och bara flög upp ur sängen och sprang ut i vardagsrummet. Detta låter som någon jag kunde inbilla mig. Men känslan att jag vakna upp ur sömnen, jag du känner på dig om du är ute om någon tittar på dig. Precis så var det, att jag vakna upp av att någon stod i rummet och tittade på mig.

Vad kan detta vara ? kan jag prata med ett medium. Har funderat på att flytta, byta lgh. Men gör det någon skillnad ? Eller får jag samma problem där då med :/
Senast redigerad av Sinclaire 2010-02-23 kl. 17:24.
Citera
2010-02-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du ska prata med ett medium....? Nä snarare jourhavande medmänniska eller psykolog vilket är en mer professionell hjälp än att prata med folk som inte vuxit ifrån fablernas värld...

Dr Tinnitus

Du är varmt välkommen att komma på besök, satt jag och drog ihop en lögn historia, hade jag skapat ett nytt konto och trollat... Dessa svar får du från personer som aldrig, och jag tycker du ska vara glad som inte fått uppleva sånt här.

Tror du inte jag själv undrat om, att allt är inbillning ? men om medmänniskor i ens närhet märker av det.

För det andra läs texten, innan du ålägger en kommentar om du vill tillföra något. Post horor har vi nog av.

För det tredje, vet jag att jag kommer få drygt 8/10 kommentera att jag inbillar mig allt, och bör söka hjälp, går du på medicin, träffa psykolog etc..

Kanske de där 2/10 som har något vettigt och upplevt något snarlikt kan hjälpa mig. Skulle jag inbilla mig ljuga, visste jag vart problemet låg.
Senast redigerad av Sinclaire 2010-02-23 kl. 17:30.
Citera
2010-02-23, 17:33
Medlem
Det kanske är en demon som förföljer dig. Du kan väl rigga lägenheten med kameror? Nästa gång det händer något har du ju det dokumenterat, då kan du ju åtminstone utesluta att du inbillar dig saker.
Citera
2010-02-23, 17:49
Medlem
Vad som förbryllar mig är att det följer med dig. Blev du rädd för flickan? Hon har nog tytt sig till dig på något sätt. Är det lugnare nu i nya lägenheten, alltså mindre påtagligt inga dörrar som flyger upp eller så? PMa mig om du vill jag ska titta på det.
Citera
2010-02-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Så där nu har doktor Tinnitus satt diagnos på dig och ALLA dina kompisar, snyggt jobbat.

Tja, vi kommer ju till den springade punkten gång efter annan.....

OM, dessa saker som folk säger sig ha sett eller upplevt på ett eller annat sätt, och så ofta, och så tydligt att bekanta runt om kring den också ska ha reagerat på det och upplevt det. Ja, då,är det sannerligen ett fullständigt mysterium att vi fortfarande inte har ett enda dokumenterat och kontrollerat bevis på att alla dessa fenomen verkligen existerar fysiskt, och inte bara är en produkt skapad av berättarna själva på ett eller annat sätt....

Du själv påstår dig ju ha upplevt nästan allt möjligt av otroliga saker av paranormala slag. Men kan du prestera ett enda ynka bevis på det...? Nix....

Dr Tinnitus
Citera
2010-02-23, 20:37
Medlem
wwtfsmds avatar
Ett väldigt bra botemedel verkar vara att låta dessa fenomen studeras och analyseras med vetenskapliga metoder. Nästan som magi försvinner genast alla övernaturliga företeelser och du kan sova tryggt om natten. Så gift dig genast med en vetenskapskvinna och slipp dessa problem i all framtid!
Citera
2010-02-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tja, vi kommer ju till den springade punkten gång efter annan.....

OM, dessa saker som folk säger sig ha sett eller upplevt på ett eller annat sätt, och så ofta, och så tydligt att bekanta runt om kring den också ska ha reagerat på det och upplevt det. Ja, då,är det sannerligen ett fullständigt mysterium att vi fortfarande inte har ett enda dokumenterat och kontrollerat bevis på att alla dessa fenomen verkligen existerar fysiskt, och inte bara är en produkt skapad av berättarna själva på ett eller annat sätt....

Du själv påstår dig ju ha upplevt nästan allt möjligt av otroliga saker av paranormala slag. Men kan du prestera ett enda ynka bevis på det...? Nix....

Dr Tinnitus
Tycker du ska anta inbjudan och få lite mer perspektiv på livet och världen.
Citera
2010-02-23, 21:33
Medlem
Varför inte följa både den spirituella OCH den vetenskapliga vägen?

Spela in på video vad du upplever, ju bättre kvalitet desto bättre!
Fixa ett medium, spela in vad den personen säger och vad som händer under tiden.

Få sedan någon med filmerfarenhet och sätta ihop det till en AUTENTISK spök film så slår du hela världen med häpnad och blir av med spöket/anden OCH blir rik.

Jag?...

Jag hade nog sprungit runt som Jim Carrey när han fick fladdermöss i håret om det hänt mig ... :/
Citera
2010-02-24, 02:22
Medlem
spjuits avatar
Ja ett medium är det enda som kan hjälpa dig såvida du inte vet hur man "rensar" själv. Han/Hon kan ju ta reda på mer om flickan också innan denne tar bort henne.
Citera
2010-02-24, 12:54
Medlem
Om vi antar att du faktiskt har upplevt saker som inte har berott på drömmar, inbillning lr luftdrag mm. Så tänker jag att du är för öppen.. Det finns andar och spöken omkring oss men många märker dem inte och/lr förnekar för sig själva att det hände något, problemet kommer när man är för öppen emot vad man "är utbildad för"..
Been there..
Jag har stängt till lite mer själv, alltså förstärkt mitt skyddande skal som vi alla har men som vi kan tappa vid trauman och chock t ex lr att vi helt enkelt inte har tillräckligt starkt skal från början alternativt en stark empatisk förmåga, tänker jag..

Om du tänker dig att du stärker din aura, tänk dig som ett hårt, stort ägg runt dig. Tänk dig att du motar bort allt.
Tänk dig att den lyser och att du sprider ut det ljuset över hela lgh.
Man kan även skaffa torkad Saliva och göra lite rökelse över hela lgh, jag gjorde det för ett tag sedan här i mitt nya hus och det känns faktiskt lugnare. Kan inte svära på att allt är borta helt men mkt av ljud och känslofenomenen är borta på de allra flesta ställen i huset.
Jag hade ingen Salvia så jag köpte en kryddburk på ICA Men glöm inte att sprida din energi över lgh också..

Ja, det luktade gott iaf.. Och efter det har det känts bättre, får se framöver.. Men gör ett försök, det är ju inget som skadar dig iaf och blir det inte bättre så ring efter ett proffs, tyvärr har jag inga att rekommendera men hittar du någon så hojta gärna till..

Men tro nu inte att alla ljud är spöken.. Det finns naturliga förklaringar till mkt också...

Jo, försök att bli arg som om det vore en påflugen granne som bara har kommit in hos dig ist för att bli rädd. Ewa säger att omtanke fungerar också men det har jag inte provat själv.. Ilska är ett starkt försvar vi har också..
Men det finns ingen anledning att bli rädd för ett spöke, som min 5 åring sa härom dagen.. Spöken är bara luft... Klok slutledning, tycker jag..
Kan tillägga för att slippa påhopp här på forumet att jag aldrig pratar om spöken med min son utan isf att han ska vara mer rädd för vatten, el, bilar och elaka människor, men jag har aldrig haft någon åsikt inför honom ifall de finns överhuvudtaget...
Lycka till..
Senast redigerad av Tina... 2010-02-24 kl. 12:56.
Citera
2010-02-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plakat
Det kanske är en demon som förföljer dig. Du kan väl rigga lägenheten med kameror? Nästa gång det händer något har du ju det dokumenterat, då kan du ju åtminstone utesluta att du inbillar dig saker.
Jag tycker också att du ska fota/filma om du har möjlighet, tyvärr är jag inte så teknisk att jag kan råda dig hur men vet att flera här inne kan.
Citera
2010-02-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Om vi antar att du faktiskt har upplevt saker som inte har berott på drömmar, inbillning lr luftdrag mm. Så tänker jag att du är för öppen.. Det finns andar och spöken omkring oss men många märker dem inte och/lr förnekar för sig själva att det hände något, problemet kommer när man är för öppen emot vad man "är utbildad för"..
Been there..
Jag har stängt till lite mer själv, alltså förstärkt mitt skyddande skal som vi alla har men som vi kan tappa vid trauman och chock t ex lr att vi helt enkelt inte har tillräckligt starkt skal från början alternativt en stark empatisk förmåga, tänker jag..

Om du tänker dig att du stärker din aura, tänk dig som ett hårt, stort ägg runt dig. Tänk dig att du motar bort allt.
Tänk dig att den lyser och att du sprider ut det ljuset över hela lgh.
Man kan även skaffa torkad Saliva och göra lite rökelse över hela lgh, jag gjorde det för ett tag sedan här i mitt nya hus och det känns faktiskt lugnare. Kan inte svära på att allt är borta helt men mkt av ljud och känslofenomenen är borta på de allra flesta ställen i huset.
Jag hade ingen Salvia så jag köpte en kryddburk på ICA Men glöm inte att sprida din energi över lgh också..

Ja, det luktade gott iaf.. Och efter det har det känts bättre, får se framöver.. Men gör ett försök, det är ju inget som skadar dig iaf och blir det inte bättre så ring efter ett proffs, tyvärr har jag inga att rekommendera men hittar du någon så hojta gärna till..

Men tro nu inte att alla ljud är spöken.. Det finns naturliga förklaringar till mkt också...

Jo, försök att bli arg som om det vore en påflugen granne som bara har kommit in hos dig ist för att bli rädd. Ewa säger att omtanke fungerar också men det har jag inte provat själv.. Ilska är ett starkt försvar vi har också..
Men det finns ingen anledning att bli rädd för ett spöke, som min 5 åring sa härom dagen.. Spöken är bara luft... Klok slutledning, tycker jag..
Kan tillägga för att slippa påhopp här på forumet att jag aldrig pratar om spöken med min son utan isf att han ska vara mer rädd för vatten, el, bilar och elaka människor, men jag har aldrig haft någon åsikt inför honom ifall de finns överhuvudtaget...
Lycka till..

Vilket trevlig svar, sådär hemtrevligt genuint Tackar ska titta på salvia, finns det vid ljus avdelningen på tex ica. Eller vart finner jag det ? kan ju fråga iofs. Ja visst antar jag att säker 80% av det man hör inbillar man sig, och att det är knakningar osv. Nu är väl jag typ den enda som bakar i denna lgh länga, och då bakar jag mycket Vaknade för drygt 1 månad sedan av att jag hör någon stå i köket och vispar, du vet vispen som snärtar mot bunkens sida. Och detta var så klart ljud.

Visserligen inbillning, men tror inte allt är det. Detta med att rigga kameror, äger ingen kamera. Och nu ska jag låta som han som skyller bort allt Men jag tror inte de vill synas, och det brukar vara så att det sker då du aldrig är beredd. Men visst ska se om jag inte kan låna en.

Till Dr Tinnitus vill du bara komma med påstående om att det aldrig finns något, och börja tjafsa om era vendettan så ber jag dig att inte posta mera. Det är inte relevant att höra din åsikt mellan någon random du pratat med tidigare. Inbjudningar, ja du skulle kunna få uppleva... Men jag tror att jag avstår att ha en så bitter människa i min tillvaro. Förövrigt skulle nog spökena/andarna hålla sig undan och sova till tristess av din trista personlighet. Du har sagt ditt att du tror jag inbillar mig. Men att tjata vidare med 5-6 till inlägg, bidrar med inget. Jag fatta vid ditt första att du inte tror på mig, behöver inte överbevisa det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in