Skulle kunna skriva en roman om detta, men för att försöka hålla det kort men ändå trovärdigt.
Start till att någon kan ha börjat följa mig, jag hade ingen lätt uppväxt jag grät väldigt ofta i min skymundan på rummet, var ledsen för att jag blev mobbad i skolan. Mitt rum var som en skyddstillvaro, jag var olycklig
Till saken är att i huset jag växte upp i bodde det en familj i mitten på 1800-talet, där frun i familjen hade en kärleks romans med mannen i grann familjen, då på den tiden då skilsmässa och att vara otrogen var väldigt fult. Så gick det så fasligt långt att de var så oerhört kära i varandra men visste att det aldrig någonsin skulle kunna bli de 2. Mannen gick och hängde sig i deras uthus och kvinnan hängde sig i min garderob 2 m från min säng, rummet är inte stort. Men garderoben är drygt 3.5m i tak. Tänkte aldrig någonsin på en annan närvaro, då jag oftast var väldigt ledsen. I 15 år hade jag detta rum.
Det riktigt läskiga sakerna som började att ske som jag la märke till, av att faktiskt andra upplevde samma sak som jag gjorde och började fråga vafan som händer. Detta var för lite över 2 år sedan, då vi jobbade i Stockholm. Huset företaget hade var ett dödsbo. Detta scenario utspelade sig en kväll då de andra for ut på stan för att ta en öl, jag stannande hemma och tittade på tv.
Efter att de dragit cirka 30 minuter, så rycker ytterdörren upp på nedervåningen och smälls igen kort därefter, skickar iväg ett -Halllå!? redan tillbaka och ett skratt, helt tyst. Går ner för att kika ingen där, lägger mig för att slappa igen i soffan. Då någon går uppför trappan (en såndär trappa som knakar då du kliver i den) Snabbt upp för att titta då det är bakom väggen, ingen där... Börja en tro att man var galen. Går för att laga till lite rallar måltid korv med bröd
stänger köksdörren, in på toa stänger den dörren och samtidigt mitt emot kollegans dörr till hans rum, tillbaka att slappa vid tv'n.
Sedan börja det! Toa dörren flyger upp, jag snabbt upp och undra vafan da, smäller igen den. tillbaka, hör hur den skickas upp igen.. och kollegans dörr flyger upp där inne hör jag hur alla garderobsdörrar öppnas, köksdörren öppnas.. nu kom det vidriga, någon öppnar varenda kökslucka likt floff,floff,floff och jag står i hallen
Givetvis trodde kollegorna jag skämta, sedan börja de höra steg i natten i trappan hur någon dusch på natten, schuntern som du ställer in värmen med var alltid satt på max varje morgon, och de vred ner den till medel. Samma sak varje morgon.
Jag bytte arbetsplats, det slutade där. Och så började de andra kollegorna klaga på samma situationer i det nya kåken jag flyttat till, någon som gick i trappan. Tv slogs på och av på natten, som om det inte stanna här, flyttade nu norrut hela 80 mil till ny ort. Detta var i våras, och samma skit händer här. Tillslut börja kamraterna i firman säga att de inte vill bo där Sinclaire bor på skämt
för att det spökar i de husen.
Men gud va långt det blev ändå
Och jag som inte är klar, orkar ni läsa mer. Så är ni allt bra duktiga.
Flyttade i somras in i en ny lgh, började lugnt med att en kompis sa att det alltid var skuggor i min lgh, konstiga ljud och dörrar som gled upp utan anledning. Tog detta med en nypa salt, och skratta bort det. Tills i höstas, när jag somna på golvet sittande mot soffan precis i hörnet mot en divan, vakna upp pigg som attan 2 på natten, men nu är det dags att inta sängen reser mig upp för att släcka lampan, precis när jag vänder mig om så ser jag hur det sitter en tjej med långt mörkt hår på golvet vid soffan och sover. Sitter i den ställningen som att hon suttit bredvid mig och lutat sig mot min axel
Vart helt livrädd och trycker upp mig mot väggen, då jag vänder mig för att släcka lampan och tittar tillbaka är hon borta. Fick en batteri känsla på tungan om du slickat på ett 9volts. Somna aldrig den natten.
Sedan har små grejer skett som att en lampa släckts för tändas igen 5 sec senare, dörrar flugit upp till att vatten kran börjar droppa till rinna väldigt ofta. Vore jag ensam och upplevde detta hade jag skyllt på att jag inbilla mig. Men när du ser något och tänker vafan! var detta ? och polarn bredvid dig säger, va i helvete var det där Sinclaire ?
Inatt skedde något så vidrigt, vaknade upp runt 2 tiden med en kraftig känsla av att någon står och tittar på mig, vart fruktansvärt rädd och bara flög upp ur sängen och sprang ut i vardagsrummet. Detta låter som någon jag kunde inbilla mig. Men känslan att jag vakna upp ur sömnen, jag du känner på dig om du är ute om någon tittar på dig. Precis så var det, att jag vakna upp av att någon stod i rummet och tittade på mig.
Vad kan detta vara ? kan jag prata med ett medium. Har funderat på att flytta, byta lgh. Men gör det någon skillnad ? Eller får jag samma problem där då med :/
Start till att någon kan ha börjat följa mig, jag hade ingen lätt uppväxt jag grät väldigt ofta i min skymundan på rummet, var ledsen för att jag blev mobbad i skolan. Mitt rum var som en skyddstillvaro, jag var olycklig
Till saken är att i huset jag växte upp i bodde det en familj i mitten på 1800-talet, där frun i familjen hade en kärleks romans med mannen i grann familjen, då på den tiden då skilsmässa och att vara otrogen var väldigt fult. Så gick det så fasligt långt att de var så oerhört kära i varandra men visste att det aldrig någonsin skulle kunna bli de 2. Mannen gick och hängde sig i deras uthus och kvinnan hängde sig i min garderob 2 m från min säng, rummet är inte stort. Men garderoben är drygt 3.5m i tak. Tänkte aldrig någonsin på en annan närvaro, då jag oftast var väldigt ledsen. I 15 år hade jag detta rum.Det riktigt läskiga sakerna som började att ske som jag la märke till, av att faktiskt andra upplevde samma sak som jag gjorde och började fråga vafan som händer. Detta var för lite över 2 år sedan, då vi jobbade i Stockholm. Huset företaget hade var ett dödsbo. Detta scenario utspelade sig en kväll då de andra for ut på stan för att ta en öl, jag stannande hemma och tittade på tv.
Efter att de dragit cirka 30 minuter, så rycker ytterdörren upp på nedervåningen och smälls igen kort därefter, skickar iväg ett -Halllå!? redan tillbaka och ett skratt, helt tyst. Går ner för att kika ingen där, lägger mig för att slappa igen i soffan. Då någon går uppför trappan (en såndär trappa som knakar då du kliver i den) Snabbt upp för att titta då det är bakom väggen, ingen där... Börja en tro att man var galen. Går för att laga till lite rallar måltid korv med bröd
stänger köksdörren, in på toa stänger den dörren och samtidigt mitt emot kollegans dörr till hans rum, tillbaka att slappa vid tv'n. Sedan börja det! Toa dörren flyger upp, jag snabbt upp och undra vafan da, smäller igen den. tillbaka, hör hur den skickas upp igen.. och kollegans dörr flyger upp där inne hör jag hur alla garderobsdörrar öppnas, köksdörren öppnas.. nu kom det vidriga, någon öppnar varenda kökslucka likt floff,floff,floff och jag står i hallen
Givetvis trodde kollegorna jag skämta, sedan börja de höra steg i natten i trappan hur någon dusch på natten, schuntern som du ställer in värmen med var alltid satt på max varje morgon, och de vred ner den till medel. Samma sak varje morgon.
Jag bytte arbetsplats, det slutade där. Och så började de andra kollegorna klaga på samma situationer i det nya kåken jag flyttat till, någon som gick i trappan. Tv slogs på och av på natten, som om det inte stanna här, flyttade nu norrut hela 80 mil till ny ort. Detta var i våras, och samma skit händer här. Tillslut börja kamraterna i firman säga att de inte vill bo där Sinclaire bor på skämt
för att det spökar i de husen.Men gud va långt det blev ändå
Och jag som inte är klar, orkar ni läsa mer. Så är ni allt bra duktiga.Flyttade i somras in i en ny lgh, började lugnt med att en kompis sa att det alltid var skuggor i min lgh, konstiga ljud och dörrar som gled upp utan anledning. Tog detta med en nypa salt, och skratta bort det. Tills i höstas, när jag somna på golvet sittande mot soffan precis i hörnet mot en divan, vakna upp pigg som attan 2 på natten, men nu är det dags att inta sängen reser mig upp för att släcka lampan, precis när jag vänder mig om så ser jag hur det sitter en tjej med långt mörkt hår på golvet vid soffan och sover. Sitter i den ställningen som att hon suttit bredvid mig och lutat sig mot min axel
Vart helt livrädd och trycker upp mig mot väggen, då jag vänder mig för att släcka lampan och tittar tillbaka är hon borta. Fick en batteri känsla på tungan om du slickat på ett 9volts. Somna aldrig den natten.Sedan har små grejer skett som att en lampa släckts för tändas igen 5 sec senare, dörrar flugit upp till att vatten kran börjar droppa till rinna väldigt ofta. Vore jag ensam och upplevde detta hade jag skyllt på att jag inbilla mig. Men när du ser något och tänker vafan! var detta ? och polarn bredvid dig säger, va i helvete var det där Sinclaire ?
Inatt skedde något så vidrigt, vaknade upp runt 2 tiden med en kraftig känsla av att någon står och tittar på mig, vart fruktansvärt rädd och bara flög upp ur sängen och sprang ut i vardagsrummet. Detta låter som någon jag kunde inbilla mig. Men känslan att jag vakna upp ur sömnen, jag du känner på dig om du är ute om någon tittar på dig. Precis så var det, att jag vakna upp av att någon stod i rummet och tittade på mig.
Vad kan detta vara ? kan jag prata med ett medium. Har funderat på att flytta, byta lgh. Men gör det någon skillnad ? Eller får jag samma problem där då med :/
Senast redigerad av Sinclaire 2010-02-23 kl. 17:24.
Senast redigerad av Sinclaire 2010-02-23 kl. 17:24.
Du kan väl rigga lägenheten med kameror? Nästa gång det händer något har du ju det dokumenterat, då kan du ju åtminstone utesluta att du inbillar dig saker.