2010-02-23, 15:54
Medlem
PhantomBlots avatar
Har en dator med Windows 7 Professional och ser i egenskaperna för nätverkskorten att det finns kryssrutor, "Tillåt att Windows stänger av den här enheten för att spara ström". Vid vilka tillfällen görs detta? Det låter förvisso som en ganska bra finess, för ström vill man ju inte slösa med, men det beror förstås lite på när Windows tycker att jag inte behöver ett nätverkskort.
Citera
2010-02-23, 16:11
Medlem
Nights avatar
Verkar som om strömmen stängs av till nätverkskortet när det inte är någon kabel ansluten.

http://technet.microsoft.com/en-us/l...8WS.10%29.aspx
Citera
2010-02-23, 17:23
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night
Verkar som om strömmen stängs av till nätverkskortet när det inte är någon kabel ansluten.

http://technet.microsoft.com/en-us/l...8WS.10%29.aspx

Ja, det verkar förstås vettigt, men motsvarande ruta finns även att kryssa i för det trådlösa nätverkskortet. Grejen är att jag har lite problem med att anslutningen till det trådlösa nätverket lägger av ibland och funderar på om det kan vara så enkelt att man kan lösa det genom att bocka ur rutan eller om det är något i Windows 7 som är trasigt.
Citera
2010-02-23, 18:50
Medlem
sepebarns avatar
Jag hade en del problem i Windows 7 att få WLAN-et att vakna upp efter sleep mode eller hibernate. Jag bockade av rutan och 9 gånger av 10 kommer det tillbaka efter uppstart. Så för mig hade det i alla fall ett klart samband.
Citera
2010-02-23, 22:29
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepebarn
Jag hade en del problem i Windows 7 att få WLAN-et att vakna upp efter sleep mode eller hibernate. Jag bockade av rutan och 9 gånger av 10 kommer det tillbaka efter uppstart. Så för mig hade det i alla fall ett klart samband.

Har stängt av det nu så får vi se om det blir bättre. I mitt fall så har det aldrig varit några problem att få nätverket att vakna upp efter att datorn har befunnit sig i viloläge, men däremot så har nätverket upphört att fungera några gånger när jag har suttit vid datorn, vilket förstås är rätt irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in