2004-03-04, 09:35
Medlem
Alalones avatar
OJOJOJ

Jag käkar sobril & Imovane och mer tabletter enligt läkares ordination. Hon vet att jag kör bil dagligen.
Blir ibland nojjig. Tänk om polisen stoppar mig och jag har en karta Sobril i plånboken!

Det kanske bara blir problem om man är inblandad i en olycka ?

Vill gärna veta mer!

Vill ni va med på ett alldeles nytt Forum?

http://www.alltomcannabis.com/debatt/

"ordet är "nästan" fritt"

Välkommen
Citera
2004-03-04, 09:46
Bannlyst
då tar du fram receptet, och hänvisar polisen till din läkare om det är fler frågor.. Eller så tar du bussen om du inte kan ta straffet.. i värsta fall
Citera
2004-03-04, 09:51
Medlem
Alalones avatar
Receptet lämnar man på apoteket efter sista uttag.

Jag drogar mig inte på dom här tabletterna utan äter dom mot mani.
Hade jag inte ätit dom hade jag däremot varit en trafikfara eftersom jag är manisk och behöver hjälp med att sova och varva ner.

Drogar det gör jag bara med Brass & Boz.
Citera
2004-03-04, 21:04
Bannlyst
Det är på inget sätt olagligt att använda narkotika som läkare har skrivit ut, använd ditt eget omdöme, eller inte, men straff kan du knappast få.

Citat:
Ursprungligen postat av Alalone
Receptet lämnar man på apoteket efter sista uttag.

Jag drogar mig inte på dom här tabletterna utan äter dom mot mani.
Hade jag inte ätit dom hade jag däremot varit en trafikfara eftersom jag är manisk och behöver hjälp med att sova och varva ner.

Drogar det gör jag bara med Brass & Boz.
Citera
2004-03-05, 02:45
Bannlyst
Hur är det med röd-triangel medicin. FÅR man köra bil på dom, eller rekommenderas man bara att inte köra bil när man tagit dom?
Citera
2004-03-05, 03:58
Medlem
Information ur FASS angående trafikfarliga läkemedel.
Citera
2004-03-05, 04:04
Medlem
Tjosan

Den röda triangeln är bara en rekomendation. Men du kan ju ändå få straff för vårdslöshet i trafiken osv osv, och det baserar dom ju på om dom anser att du gjort något omdömeslöst. Så om dom misstänker att du gjort fel är det knappast till fördel att knapra piller. Men Sobril och imovane,, Äter du imovane och far ut och kör bil nån timme efter det så förtjänar du ju nästan straff, för du äter väll dem för att sova.
Jag vet alla fall att jag åkte för fortkörning, och hade ätit påtok för många citodon och nobligan retard,, så han tyckte att jag såg drogad ut, och jag fick lämna blod och urinprov. Men det slutade med bara böter. Det var länge sedan, och nu försöker jag undvika att köra när jag knaprat skit..
Äter bara Remeron och imovane nu,, så det brukar vara lugnt..
Men det är många gånger jag vart så dum att jag kört bil, trotts att jag ätit så många att tjejen fått hålla koll på rödljusen medans jag blundade en stund, för jag var för "trött",, okoncentrerad... Det är dumt,, ingen borde köra när man är påverkad,, det borde finnas lag imot det..
Citera
2004-03-19, 11:23
Medlem
Alalones avatar
Det är väl olagligt att köra påverkad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in