2010-02-23, 14:56
Bannlyst
Jag brukar sjunga lite ibland i ett band (vilket garageband som helst) och oftast låter det ganska jävligt måste jag erkänna. Men ibland kanske 1/5 del av en låt låter det riktigt jävla bra. Någon som har tips för hur det ska hålla hela låten osv? Har även ett problem att jag sjunger lite för långsamt, eller för slö takt, men det är kanske en annan femma

/Erik
Citera
2010-02-23, 15:34
Medlem
Det är verkligen A och O att sjunga upp innan man repar, harkla åk berg och dalbana på tonerna och ta djupa andetag och släpp ut luften sakta när du säger Ssssssss.

övning ger färdighet hem o lyssna på dina favoriter och sjung med.

använd dig av attityd och känsla.

testa att sjunga nggg nasalt på så sätt hittar du din huvudklang rätt lätt. försök att använda dig av den i mellanåt på höga o långa toner.

till sist använd dig av magen inte halsen när du sjunger.

magen skall vara fylld med luft när du börjar sjunga och låt den gå inått. magstöder ger bättre säkerhet.

lite små tips jag hade bara
Citera
2010-02-23, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av march26
Det är verkligen A och O att sjunga upp innan man repar, harkla åk berg och dalbana på tonerna och ta djupa andetag och släpp ut luften sakta när du säger Ssssssss.

övning ger färdighet hem o lyssna på dina favoriter och sjung med.

använd dig av attityd och känsla.

testa att sjunga nggg nasalt på så sätt hittar du din huvudklang rätt lätt. försök att använda dig av den i mellanåt på höga o långa toner.

till sist använd dig av magen inte halsen när du sjunger.

magen skall vara fylld med luft när du börjar sjunga och låt den gå inått. magstöder ger bättre säkerhet.

lite små tips jag hade bara
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in