• 1
  • 2
2010-02-23, 11:07
Bannlyst
Skriver från kattens konto.

Jag är kristen och tror på iaf 80% av det som står i Bibeln.
Jag tror på himmel och helvete.

Enda anledningen till att jag inte tar mitt liv är att jag inte vill hamna i helvetet.
Vad ska jag göra? Det finns ingen annan utväg. Eftersom helvetet är värst men i livet kan det inte bli värre än såhär, nästan, så finns det liksom inget att göra.
Inte ens heroin hjälper.

Hjälp?
Citera
2010-02-23, 11:14
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Eftersom det inte finns något helvete så kan du lugnt ta ditt liv. Om något så tror jag att man blir belönad för att man är smart nog att avsluta sitt tråkiga skitliv i förtid, lurar systemet så att säga, medan alla andra töntar lever meningslösa liv till de blir hundra.
Citera
2010-02-23, 11:19
Medlem
intesynligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattvalp.

Enda anledningen till att jag inte tar mitt liv är att jag inte vill hamna i helvetet.
Vad ska jag göra? Det finns ingen annan utväg. Eftersom helvetet är värst men i livet kan det inte bli värre än såhär, nästan, så finns det liksom inget att göra.
Inte ens heroin hjälper.

Hjälp?

Det finns ju inget vi kan hjälpa med?
Citera
2010-02-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M
Eftersom det inte finns något helvete så kan du lugnt ta ditt liv. Om något så tror jag att man blir belönad för att man är smart nog att avsluta sitt tråkiga skitliv i förtid, lurar systemet så att säga, medan alla andra töntar lever meningslösa liv till de blir hundra.

Det är väl klart att det finns ett helvete. Men om du är så smart, så gå och ta ditt liv du med då, du har ju tydligen hittat ett hål i systemet.
Citera
2010-02-23, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M

Om det inte finns ett helvete. Hur tar man då livet av sig när man byggt upp sån tolerans att man inte har råd att ta livet av sig med hjälp av droger?
Sen finns det ju inga bevis på att helvetet inte finns, och samtidigt tvärtom, men bibeln är väl mest troligt av alla sci-fi böcker som finns där ute som koranen m.m...
Citera
2010-02-23, 11:42
Medlem
blotarns avatar
Varför inte bara leva livet tills du dör av naturliga skäl?
Gör något under din tid vid liv istället för att försöka avsluta det snabbare än möjligt.
Tror inte du vill hamna i helvetet utan att försöka leva lite mer än du redan gjort.
Citera
2010-02-23, 12:05
Medlem
madeinflens avatar
Gratulera dig själv till att du inte gör något så dumt som tar ditt liv! Som du säger; Gud ger dig livet och ska också vara den som tar det.

Vad du än känner idag, så kan livet förändras totalt och ditt mående kan blir så mycket bättre. Du skriver ju inte mycket om dig själv, vad som tynger dig, men vad det än må vara så har förtröstan. Sök hopp, styrka, och ro i en kyrklig församling kanske? Framför allt; sluta med droger om du nu pysslar med sådant - då det knappast är märkligt att du känner tomhet och avsaknad av livsvilja om du missrukar. Jag har sett många exempel på att människor som känner som du men som idag känner livsglädje igen, det måste du ju tro på!
Citera
2010-02-23, 12:13
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Om det inte finns ett helvete. Hur tar man då livet av sig när man byggt upp sån tolerans att man inte har råd att ta livet av sig med hjälp av droger?
Sen finns det ju inga bevis på att helvetet inte finns, och samtidigt tvärtom, men bibeln är väl mest troligt av alla sci-fi böcker som finns där ute som koranen m.m...

Om man nu absolut måste dela in livet i himmel och helvete, så måste väl helvetet ändå vara den tid vi lever i just nu. Det som sker på jorden idag kan väl knappast räknas som någonting annat? Vi går snarare genom helvetet för att i så fall hamna i himmelen och få lite lugn och ro.

Nu vet jag att detta inlägg låter som att det ska vara en hjälpande hand till att begå självmord, men det är det absolut inte menat att vara. Jag är av den åsikten att det är alla typer av genvägar vi (människan) valt som lett oss till den misär vi lever i idag. Att ta genvägar straffar sig på ett eller annat sätt. Och att som dig, vilja ta en genväg ur denna misär kommer säkert att straffa sig värre än den tid du lever här i detta livet. Allt handlar om uthållighet. Håller man bara ut så kommer det alltid att löna sig i slutänden, på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av BumZ 2010-02-23 kl. 12:19.
Citera
2010-02-23, 12:28
Medlem
grithors avatar
Citat:

Inte ens heroin hjälper.

Hjälp?

Eftersom du är kristen, kan du inte söka dig mer till kristendomen för hälp? Eller har du försökt detta?
Går du i kyrkan nu?
Jag menar, eftersom du tror på bibeln, iaf en stor del av det som står där, och antagligen tror på gud, kan det väl vara ett bra sätt att söka efter det du nu letar efter.

För det är väl vad det handlar om i grunden.
Citera
2010-02-23, 14:48
Medlem
HoldenCaufields avatar
Själv är jag, som en mycket god person, rädd för att dö på naturlig väg, då jag troligtvis om så inträffar måste spendera en evighet med kristna i himlen.
Citera
2010-02-23, 15:57
Medlem
adorkables avatar
Har du levt ett liv som garanterar att du hamnar i himmlen då? Med tanke på att att du skjutit heroin så har du väl syndat= helvetet? Då är det ju skitsamma om du tar ditt liv eller väntar tills du dör naturligt, du lär ju ändå hamna i helvetet?

Just a thought...
Citera
2010-02-23, 19:55
Medlem
lithionits avatar
får du nån hjälp av psykatrin alls i nuläget?

låter som att du skulle behöva börja med medicinering och få komma till terapi såfort som möjligt innan det riskerar att bli värre...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in