Frlt att jag r burdus, men det r vldigt mycket du ftt helt om bakfoten!
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Det var drfr jag hade jag dtt inom "citationstecken".
Alla knner till att vatten r en frutsttning fr all biologiskt liv - Destillerat vatten dremot ddar allt liv som stts i den och dricker vi enbart det s dr vi ocks, mycket snabbare n frn kranvatten som nd innehller massa gifter och froreningar.
1. Vatten r en frutsttning fr liv som vi knner det. Helt korrekt.
2. Att destillerat vatten skulle dda liv r helt enkelt inte sant.
Ls upp ndvndiga salter (populrt kallat mineraler eller mineralsalter) i destvatten, och du ska se att vxter och bakterier trivs precis lika bra dr som i annat
rent vatten.
Dremot inte i saltvatten, drav min betoning p
rent vatten.
Citat:
Destillerat vatten eller omvnd osmos r onaturligt men perfekt rent. Och detta typ av vatten r ideellt fr maskiner och till batterier.
Vet du, maskiner och batterier r av mnniskan skapade verk, drfr lngt smre till funktion och konstruktion n ngot av Naturen skapat. Drmed mycket krsnare!
Om vattnet r bra nog till maskiner och batterier, s r det garanterat bra nog fr att duga t levande organismer. Dremot inte tvrtom!
Levande organismer ska fungera i de mest ogstvnliga miljer, ibland i de mest ogynnsamma frhllanden som tnkas kan. D duger det inte att krva rent vatten! Reningen mste man antingen fixa sjlv, eller nyttja andra organismer till. Eller utveckla metoder att kring problemet.
Att ngot r "naturligt" sger just ingenting om dess kvalitet!
Gullregn r naturligt, men giftigt utav helvete rent. Knappast bra, om n naturligt!
Ungefr lika missriktat som att framhlla storlek som garanti fr funktionsduglighet.
Citat:
Vanligt och nyttigt vatten r till formen hexagonalt, och ju fler hexagonala former det finns i vattnet desto mer hlsosammare r det. Destillerat vatten dremot r till formen pentagonalt och det r en svr frutsttning fr vra celler att handskas med. Detta kommer f kroppen att behva arbeta mycket hrdare och det leder till flera rader olika sjukdomar. Det frekommer ofta ett hgt vrde med pentagonalt format vatten i de som har nedsatt immunsystem.
r du iallafall verens om att fr mycket intag av destillerat vatten r skadligt fr ens hlsa?
Mer skadligt n vanligt kranvatten t.ex. Ska man inte kunna dricka friskt vatten utan att behva tnka p doseringen och vad fr extra tillskott man mste f i sig?
Det citerade stycket r rent ut sagt nonsens.
Is, dvs fruset vatten, har hexagonal struktur. Det gr inte isen nyttigare n flytande vatten.
Pstendet att destvatten skulle vara pentagonalt skulle innebra att du tilldelar vatten helt nya, drtill oknda, egenskaper.
Hur pvisar man "hgt vrde med pentagonalt format vatten"? Om det finns s mste det g att detektera. Och pstr man att det freligger ett "hgt vrde med pentagonalt format vatten", s mste man ocks kunna mta detta vrde. Hur kan man annars pst att det r hgt?
Hur mts detta "vrde med pentagonalt format vatten"?
Tja, inte vet jag. Vet du?
Intag av fr mycket r skadligt oavsett mne.
En gammal fin regel sger: fr lite och fr mycket skmmer allt!