2010-02-22, 19:07
Medlem
Har ett problem. Jag har en lägenhet som är värd ca 1,6 miljoner(liknande ligger där) och jag har lån på 1,1milj på den. Jag har studerat precis och har låg inkomst. Anställd som timanställd på ett extrajobb. Har även typ 2 st blankolån på totalt 20 000 som jag hade tänkt betala om jag nu fick ett banklån på min bank(länsförsäkringar).Problemet är att jag har fått avslag av min bank. Grinig kvinna på min bank som säger att jag inte kan få låna då jag har för lite inkomst och 2 blankolån. Ville låna 60 000 så jag kunde renovera lite och komma på fötter innan jag nu ordnar jobb.

'Vad skall jag göra nu?? Byta bank?? (Ändå trött på länsförsäkringar då även internetbanken alltid strular).

Finns det nån bank som lånar ut ändå fast jag inte har så stor inkomst just nu??Skiter i om räntan blir hög då jag måste ha pengar fort

Tacksam för hjälp!

/Isvaken
Citera
2010-02-22, 19:10
Medlem
"Jag har en massa skulder, inget riktigt jobb men vill TA MER LÅN!!!!!"
Jag undrar hur folk tänker...
Fixa ett jobb, sen tar du ett lån!
Citera
2010-02-22, 20:46
Medlem
Superfluouss avatar
Det du ska göra först är ju skaffa ett jobb. Så fort du kan visa att du har ett fast jobb så går du till ett par andra banker och säger att du vill byta bank. De värderar din lägenhet och berättar hur mycke du kan låna (är den värd 1,6 så borde ju 1,2-1,3 inte vara några problem). Försök gärna betala av dina blancolån innan du går till den nya banken. Låna av familj/vänner/kreditkort vad som helst under den korta tid det gäller. Men jobb först!
Citera
2010-02-25, 14:12
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isvaken29
Har ett problem. Jag har en lägenhet som är värd ca 1,6 miljoner(liknande ligger där) och jag har lån på 1,1milj på den. Jag har studerat precis och har låg inkomst. Anställd som timanställd på ett extrajobb. Har även typ 2 st blankolån på totalt 20 000 som jag hade tänkt betala om jag nu fick ett banklån på min bank(länsförsäkringar).Problemet är att jag har fått avslag av min bank. Grinig kvinna på min bank som säger att jag inte kan få låna då jag har för lite inkomst och 2 blankolån. Ville låna 60 000 så jag kunde renovera lite och komma på fötter innan jag nu ordnar jobb.

'Vad skall jag göra nu?? Byta bank?? (Ändå trött på länsförsäkringar då även internetbanken alltid strular).

Finns det nån bank som lånar ut ändå fast jag inte har så stor inkomst just nu??Skiter i om räntan blir hög då jag måste ha pengar fort

Tacksam för hjälp!

/Isvaken

Innan du tar fler lån, har du tänkt på att ditt bolån kommer kosta över 4000 kr netto mer i månaden om räntan är 6% nästa år? Har du verkligen de marginalerna? Det undrar nog Länsförsäkringar också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in