2010-02-22, 14:14
Medlem
När jag var inne på Youtube tryckte jag av någon anledning på Caps Lock.
Skärmen blev svart men i mitten delade ett vertikalt streck av skärmytan på mitten.
Det var inte samma färger på pixlarna i strecket uten det verkade mer som om det låg ett svart lock över bilden överallt utom i mitten, där man kunde sa att saker rörde sig när man försökte återställa allt igen.

Tastade direkt att trycka på Caps Lock men då ingenting hände blev jag tillslut tvungen att stänga av datorn manuellt.
Efteråt när jag startade om datorn igen så fungerade inte skärmen, men då jag bytte till en annan skärm funkade allt som vanligt igen efter en systemåterställning(bootningen hakade upp sig).
Den "drabbade" skärmen är nu inte sig lik vare sig till bilden(ingen alls) som uppförande.
När jag sätter på skärmen kommer det inte det klicket som uppstod förut, samt att skärmen har börjat surra.

Vad var det som egentligen hände när jag tryckte på Caps Lock och är min skärm körd för alltid?
Senast redigerad av uddzz 2010-02-22 kl. 14:16.
Citera
2010-02-22, 14:24
Medlem
askers avatar
Ren tillfällighet att du tryckte på Caps Lock samtidigt som skärmen dog. Den hade dött i alla fall.
Citera
2010-02-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Ren tillfällighet att du tryckte på Caps Lock samtidigt som skärmen dog. Den hade dött i alla fall.

Nej det tror jag inte eftersom fenomenet uppenbarade sig exakt när jag tryckte ner tangenten och sannolikheten för att skärmen skulle gå sönder på precis den tiondelen är enormt liten.
Men kan dock tilläggas att det är en CRT skärm som har några år på nacken men tycker ändå att det är oerhört märkligt.

Det låter kanske låter som en konstig fråga, men kan skärmen bli "stressad" och gå sönder av en belastning?(vet ej hur en skärm skulle kunna bli "belastad" av en ynklig knapp på tangentbordet dock).

Vad händer på era skärmar när man trycker på Caps Lock på era skärmar samtidigt som man kollar på ett Youtube klipp?
Testa här: http://www.youtube.com/watch?v=UkRr_fwyyys
Senast redigerad av uddzz 2010-02-22 kl. 18:09.
Citera
2010-02-22, 19:20
Medlem
Dust0rs avatar
Nåt Skumt Hände Min Skärm När Jag Tryckte På Caps-lock! Jag Ser Allt Jag Skriver I Stora Bokstäver!
Vad är Detta För Häx-konst!
Citera
2010-02-22, 19:48
Medlem
Peanutss avatar
Det later valdigt konstigt att caps lock skulle paverka detta.
Som asker sa; ren tillfallighet.
Citera
2010-02-22, 23:35
Medlem
X_surfers avatar
Ren tillfällighet...
Citera
2010-02-23, 12:49
Medlem
Är väl bara att acceptera att det var en ren tillfällighet, men tänk er själva det faktum att man sitter och surfar och endast använder musen till att klicka med och EXAKT på tiondelen/hundradelen man trycker ner en tangent(jag höll inte på att skriva utan det var det enda tangentnedslaget som gjordes under en 5min) så kraschar bilden.
Har som tur vad en till skärm...
snopet värre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in