2010-02-22, 12:13
Medlem
Häromdagen såg jag på helsingborgskanalen en dukomentär om en man som förläser om livet. han hade asiatiskt utseende, satt på en stol och pratade till publik om: Om konsten att leva i nuet, och hur man uppnår tillfredställelse i livet !!! Är det någon som har någon aning om vad den snubben och hans dukomentär heter?????
Citera
2010-02-22, 12:19
Medlem
Awesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bws
Häromdagen såg jag på helsingborgskanalen en dukomentär om en man som förläser om livet. han hade asiatiskt utseende, satt på en stol och pratade till publik om: Om konsten att leva i nuet, och hur man uppnår tillfredställelse i livet !!! Är det någon som har någon aning om vad den snubben och hans dukomentär heter?????
Dalai Lama?
Citera
2010-02-22, 12:30
Medlem
Nej då haha. han här snubben hade kostym på sig svart hår på skallen. Om det skulle hjälpa så det enda jag komemr ihåg vad att han sa. Att man säljer filmer på vatten till de fattiga, och snackade om att det inte känns rba att ha en dyr mobil....
Citera
2010-02-22, 14:43
Medlem
DesktopZquaress avatar
Eckhart Tolle har ju inte direkt något Asiatiskt utseende men föreläser mycket om att leva i nuet. Om detta intresserar dig så föreslår jag hans bok "the power of now". Finns som ljudbok på TPB men orkar inte länka.

btw så stavar det: Dokumentär
Citera
2010-02-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Eckhart Tolle har ju inte direkt något Asiatiskt utseende men föreläser mycket om att leva i nuet. Om detta intresserar dig så föreslår jag hans bok "the power of now". Finns som ljudbok på TPB men orkar inte länka.

btw så stavar det: Dokumentär

mm... tänkte också på gamle hederlige Eckhart. Visst har han lite kisande ögon, men det är svårt att missta honom för att vara asiat. Han har dessutom rött hår ju.
Citera
2010-02-22, 19:51
Medlem
Nalle-Brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bws

Troligtvis var det Prem Rawat. Även om det inte var honom så rekommenderar jag honom starkt. Finns en hel del intressant av honom. Jag föreslår en sökning på valfri sökmotor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in