• 1
  • 2
2010-02-22, 09:42
Medlem
Cruachans avatar
Tja! Har nyligen gått omkring i ett åtta veckor gammalt skägg, men orkade inte mer och rakade nyss av det. Nu är bara frågan om man vågar behålla mustaschen eller ej. Kul att prova ju, men hur ser det egentligen ut?

http://img199.imageshack.us/i/flashbackmustasch.png/

Tyckte personligen att det såg ganska häftigt ut med en cigg i munnen, men det har man ju inte hela tiden.

Fotade även hur det såg ut med den där toffsen under läppen kvar. Kanske borde man behållit den?

http://img651.imageshack.us/i/flashbackmustasch1.png/

NÅ! Vad säger FBs modeexperter?
Citera
2010-02-22, 09:43
Bannlyst
Ös på med mustaschen!
Citera
2010-02-22, 09:52
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YogHurts
Ös på med mustaschen!

Den ser helt okej ut alltså? Hur är det med tjejer, uppskattar dom en rejäl mustasch i dessa tider?
Citera
2010-02-22, 09:57
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Den ser helt okej ut alltså? Hur är det med tjejer, uppskattar dom en rejäl mustasch i dessa tider?

Tjejer som är något att ha uppskattar alltid en rejäl mustasch!
Citera
2010-02-22, 10:16
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Tjejer som är något att ha uppskattar alltid en rejäl mustasch!

Vet inte om jag riktigt håller med, men får hoppas att du har rätt. Personligen tror jag faktiskt inte att kvinnor faller pladask för mustaschprydda män, utan det verkar nästan mest vara polarna som uppskattar det. Fick i och för sig en del beröm för mitt mustiga skägg, men slidjuren som ville hångla eller gå längre var lätträknade under dessa sista veckor med skägg. Undrar verkligen om en maffig mustasch kan bättra på den statistiken.
Citera
2010-02-22, 10:29
Medlem
blotarns avatar
Har själv haft en mustasch under sommarperioden och det var rätt trevligt faktiskt. Gick inte sämre med tjejerna om man säger så, men inte bättre heller. Det beror helt och hållet på vad för sällskap du hänger med antar jag.

Men mustaschen din var väldigt prydlig och fin, tycker du borde behålla den i ett par veckor i varje fall.
Jag personligen saknar min egna mustasch, och funderar på att börja låta den växa ut inför sommaren igen.
Citera
2010-02-22, 10:47
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Har själv haft en mustasch under sommarperioden och det var rätt trevligt faktiskt. Gick inte sämre med tjejerna om man säger så, men inte bättre heller. Det beror helt och hållet på vad för sällskap du hänger med antar jag.

Men mustaschen din var väldigt prydlig och fin, tycker du borde behålla den i ett par veckor i varje fall.
Jag personligen saknar min egna mustasch, och funderar på att börja låta den växa ut inför sommaren igen.

Jag tror nog att man kan känna sig ganska hemma med en mustasch i mitt sällskap och på de ställen jag går ut på, men när det väl kommer till kritan så tror jag nog många tjejer trots allt väljer en utan mustasch. Men men, ska nog ge det en chans och se vad som händer här närmast.

Eftersom du är gammal i mustasch-gamet så kanske det är okej med en fråga. Hur sköter man bäst en mustasch? Jag saknar tyvärr både vettig trimmer och mindre sax. Får försöka pilla med det trots allt, men är det något mer man bör göra? Finns det produkter för att mjuka upp håret och kanske få det lukta något bättre? Små kammar eller något annat som kan vara nyttigt?
Citera
2010-02-22, 10:48
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Vet inte om jag riktigt håller med, men får hoppas att du har rätt. Personligen tror jag faktiskt inte att kvinnor faller pladask för mustaschprydda män, utan det verkar nästan mest vara polarna som uppskattar det. Fick i och för sig en del beröm för mitt mustiga skägg, men slidjuren som ville hångla eller gå längre var lätträknade under dessa sista veckor med skägg. Undrar verkligen om en maffig mustasch kan bättra på den statistiken.

Haha men fan, som man säger - hellre singel med snygg mustasch än upptagen utan mustasch - eller.. ja? Kanske inte

Såg att du precis skrivit och frågat om mustaschvård, en skäggtrimmer eller alternativt en liten sax är definitivt lämpligt. Kanske även en liten kam för att få det jämt och fräscht när du klipper den, så du inte får kvar några långa "gubbstrån" som hänger ner på läppen
Citera
2010-02-22, 10:55
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Eftersom du är gammal i mustasch-gamet så kanske det är okej med en fråga. Hur sköter man bäst en mustasch? Jag saknar tyvärr både vettig trimmer och mindre sax. Får försöka pilla med det trots allt, men är det något mer man bör göra? Finns det produkter för att mjuka upp håret och kanske få det lukta något bättre? Små kammar eller något annat som kan vara nyttigt?

Jag har en rakapparat med en liten inbyggd trimmer som jag kan fälla ut och trimma med, som jag använde. Man behöver nödvändigtvis inte använda en "liten kam", då jag använde min vanliga kam (givetvis sidan med litet mellanrum mellan pinnarna) och sedan klippa och trimma.
Fast en kam ÄR nödvändigt, jag menar bara att du inte behöver köpa en ny kam för just mustaschen!

Något uppmjukande och doftande medel använde jag aldrig förutom vanlig tvål.
Fungerade utmärkt för mig som inte var sådär jätteseriös med mustaschen.
Citera
2010-02-22, 11:05
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Haha men fan, som man säger - hellre singel med snygg mustasch än upptagen utan mustasch - eller.. ja? Kanske inte

Såg att du precis skrivit och frågat om mustaschvård, en skäggtrimmer eller alternativt en liten sax är definitivt lämpligt. Kanske även en liten kam för att få det jämt och fräscht när du klipper den, så du inte får kvar några långa "gubbstrån" som hänger ner på läppen

Nä, kanske inte Men vafan, polarna kommer uppskatta det iaf. Man stylar ju sig nästan lika mycket för att imponera på män, som på kvinnor... har jag hört i alla fall.

Jag tycker faktiskt att det kan vara ganska fint med dessa "gubbstrån", så länge det inte blir för mycket som på typ Alexander Bard. http://www.e24.se/multimedia/dynamic...rd_110379s.jpg

Men en liten sax och kam får jag nog faktiskt införskaffa om jag nu ska springa runt i mustasch. Att göra något halvhjärtat är inget för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Jag har en rakapparat med en liten inbyggd trimmer som jag kan fälla ut och trimma med, som jag använde. Man behöver nödvändigtvis inte använda en "liten kam", då jag använde min vanliga kam (givetvis sidan med litet mellanrum mellan pinnarna) och sedan klippa och trimma.
Fast en kam ÄR nödvändigt, jag menar bara att du inte behöver köpa en ny kam för just mustaschen!

Något uppmjukande och doftande medel använde jag aldrig förutom vanlig tvål.
Fungerade utmärkt för mig som inte var sådär jätteseriös med mustaschen.

Jag har inte ens en vanlig kam, så får nog köpa både en vanlig och en mindre. Vattenkammat och mustasch - kan bli bra!
Citera
2010-02-22, 11:13
Medlem
blotarns avatar
Tom Selleck är ju mustaschens konung.
http://flashyourstache.files.wordpre...om-selleck.jpg
Där har du en perfekt mustasch.
Citera
2010-02-22, 11:23
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Nä, kanske inte Men vafan, polarna kommer uppskatta det iaf. Man stylar ju sig nästan lika mycket för att imponera på män, som på kvinnor... har jag hört i alla fall.

Jag tycker faktiskt att det kan vara ganska fint med dessa "gubbstrån", så länge det inte blir för mycket som på typ Alexander Bard. http://www.e24.se/multimedia/dynamic...rd_110379s.jpg

Haha ja herregud visst är det så? Lika mycket spel för polarna som för brudarna!

Jag är ju jävligt förtjust i den något mer Errol Flynnska-mustaschen
http://www.majorlycool.com/media/1/2...flynn-1937.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här