2010-02-22, 03:16
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
När jag drar med fingret över min touchpad så stannar musen mitt i draget. Nedre delen av touchpaden har slutat att fungera helt vilket ger mig kanske 15% mindre effektiv yta att röra runt fingret på. Muspekaren stannar när den vill och för att ta mig fram måste jag dra korta drag i taget upprepade gånger vilket är ett jävla helvete. Någon som vet vad som är fel?

Jag har en EasyNote TJ61.
Citera
2010-02-22, 07:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du provat med en ominstallation av drivrutinen som avser touchpad?
Citera
2010-02-23, 14:20
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du provat med en ominstallation av drivrutinen som avser touchpad?
Japp, avinstallerade Synaptics samt PS2-kompatibel Mus-drivrutinerna så jag hade en slät grund, sedan installerade jag de senaste drivrutinerna från Packard Bells hemsida. Touchpaden är fortfarande sticky och ibland slutar den svara så att jag måste vänta några sekunder tills, jag vet inte, datorn har laddat färdigt någonting? Förbannat irriterande.
Citera
2010-02-23, 15:57
Medlem
-ELF-s avatar
Låter väldigt skumt. En fullständig ominstallation kanske?

Jag hade ett liknande problem innan jag fick tag på rätt drivrutiner till Windows 7. Börja jag att dra från nedre delen så svarade det inte. Började jag från övre delen så svarade det även på nedre delen.
Citera
2010-02-24, 11:05
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Låter väldigt skumt. En fullständig ominstallation kanske?

Jag hade ett liknande problem innan jag fick tag på rätt drivrutiner till Windows 7. Börja jag att dra från nedre delen så svarade det inte. Började jag från övre delen så svarade det även på nedre delen.
Fullständig ominstallation? Nej, det har jag ingen lust med.

Kommer att ha laptopen stationär ett bra tag framöver så jag kopplar in en USB-mus så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in