• 2
  • 3
2010-03-09, 02:07
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
400 för en kvarn. Hur gör du med svartpeppar, salt, rosépeppar mm.? Jag använder själv fem IKEA-kvarnar med olika innehåll, funkar alldeles utmärkt. För den lilla pengen som de kostar så gör det inget om jag måste byta ut en kvarn vart femte år eller så.
Jag har både peugeot och ikea. Har hittills fungerat lika bra, dock fick jag dra i en låsmutter vid kvarninställningen på ikeas då den gamla låsningen där släppte. Sen dess har det fungerat fint!
Citera
2010-03-09, 23:53
Medlem
Zephies avatar
Jag har aldrig haft problem med mina Peugeot-kvarnar. Har en för svartpeppar och en för salt, och använder dessutom Santa Marias pepparkorn helt utan problem.
Ska diverse olika kryddor malas så använder jag min kvarn från Tupperware, den är riktigt bra. Gäller bara att köra igenom salt mellan olika kryddor. Dock har dom gjort om designen nu så det genialiska lilla locket/behållaren i botten inte finns längre...
Citera
2010-03-10, 09:18
Medlem
Som jag förstår det är det bara de nya kvarnarna som har problem med stora korn... Så om man har en gammal kvarn så ska det inte vara några problem.
Citera
2014-09-25, 19:05
Medlem
Smurfelinas avatar
Jag har haft 7-8 pepparkvarnar av alla olika märken och prisklasser på sistone. Peugeot är den enda som har varit bra. Resten har varit skit och sämst har IKEA varit. Nu har dock även min kära Peugeot gott sönder. Spricka på insidan av knoppen. Vad jag vet så gäller Peugeot´s livstidsgaranti bara själv "kvarndelen"...
Citera
2014-11-24, 14:25
Medlem
Smurfelinas avatar
Någon som vet vart jag kan köpa en ny topp till min Peugoet Paris?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in