Beroende på solarium, så kan det ju vara bemannat eller inte.
Är det bemannat så är det ju bara att säga att det är första gången, va rekommendera dom för tid osv.
Är det icke-bemannat, så får du läsa på en plansch hur länge du ska ligga vid första besöket, oftast runt 12min har jag för mig. Men det beror på varje maskin. Sen stoppar du ju inte dina pengar och strippar, för att sen trycka på en knapp för att aktivera solariumet. Om det nu inte har autostart typ 2min efter du lagt i kronorna.
Du bör har ögonskydd, för att inte skada ögonen. Ögonskydd går oftast att köpa i en automat på solariumet. Vad jag hört kan man bränna lilleman, så när jag solade, hade jag alltid vikt mina boxershort så det precis täckte lilleman.
Och du kommer ju få sola flera gånger för att få nån färg, att tro att man bara kan sola en gång, för att sen i stället sola i 40min kommer göra att du bränner dig som fan.
Inte pinsamt att sola som kille, är en del som solar solarium ändå.
Handduk e väl bra att ha med sig, oftast finns det mycket papper som man kan använda för att torka bort svett osv. Vatten känns sådär, ska du ligga där i 12min så överlever du nog utan vattenflaska.

Och mp3 är ju om du vill lyssna på din egna musik annars är det radio/solariumets musik som gäller.
Vet inga direkt nybörjarefel, förutom att ta längre tid än va man faktiskt behöver. Ta ALDRIG längre tid än rekommenderat, inte coolt att bränna sig i solarium eller se ut som en neger.
http://www.meddo.se/solning/?id=11