Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-23, 09:26
Medlem
simonpimonpoos avatar
De "stora fysiska besvär" vid 16mg handlade om en kille som i barndomen hade upplevt en jordbävning där en bokhylla eller liknande ramlade över hans ben. När han sedan trippade på 16mg 2c-p återupplevde han denna smärta. Det är ingen fara att dosera högt med den här, förutom egodöd och annat som vanligtvis uppstår i samband med höga doser av hallucinogener.
Citera
2010-02-23, 10:43
Medlem
TjackadHamsters avatar
Om inte annat så bör man ha en våg med känslighet +/- 0.001 om man sysslar med substanser likt denna.
Citera
2010-02-23, 11:34
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Om inte annat så bör man ha en våg med känslighet +/- 0.001 om man sysslar med substanser likt denna.

Indeed, skulle inte vilja fingerpeta mig fram på den här substansen..
Citera
2010-02-25, 17:43
Awaiting Email Confirmation
TrasigFlummares avatar
Tänkte testa 10mg 2c-p i helgen. Får se va de ger Kommer även röka Jah Rush Ultra till. Men tycker de verkar som en rätt spännande psykadel.
Citera
2010-02-26, 17:27
Medlem
Pellianos avatar
Riktigt trevlig substans tycker jag 2c-p är!
Om man själv ska hantera uppvägning och sånt säger jag bara, KÖP EN BRA VÅG!
Normaldos ligger på 6-10mg och folk har kallat 12mg OD så ni förstår hur försiktig och noga man bör vara.

Dock säger inte jag har 12mg är OD då jag fått underbar tripp på 30mg+

Förövrigt, varför två trådar ?
Senast redigerad av Pelliano 2010-02-26 kl. 17:36.
Citera
2010-02-26, 17:30
Medlem
Pellianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Var fick du tag på 2cp:t? har letat som en galning på internet och mg:et har ju stängt för nya kunder.
Vet att en svensk shop snart kommer börja sälja detta.
<br>
Till trådskaparen säger jag bara, försök absolut inte ögonmåtta dig till något!
Köp en våg som väger ner till 0.001 och ingen för 300kr, kvalitet krävs annars kommer du aldrig lyckas väga upp det!
Citera
2010-03-15, 12:15
Medlem
cercinas avatar
Testade en kapsel på 10mg i helgen.

Det tar som sagt minst 3 timmar innan grejer börjar hända, sen varar trippen i minst 8-10 timmar.
Jag pallar inte skriva tripprapport om substansen just nu men kan säga att det är en väldigt stark hallucinogen. Jag fick knappt några OEVs eller CEVs men 2c-p har ett "djup" som liknar LSD, jag kan jämföra min dos av 2c-p med 1,5-2 lappar Hofmann.

Det verkar som den här substansens styrka ligger i att analysera ens personlighet eller meditera.
Musiken lät okej men inte lika djup och njutbar som på svamp eller 4-HO-MET, så jag ägnade största delen av trippen åt att filosofera och tänka. Fick även under peaken lite fysiska besvär så som ett tungt tryck på bröstet och kände mig allmänt svag.

Mitt intryck av 2c-p är att det är en "seriös" substans, inte riktigt något man kan festa på eller flumma runt på stan med. Jag hade heller inte rekommenderat substansen till nybörjare då det är lätt att feldosera och kräver en del av psyket och kroppen.
Citera
2010-03-28, 13:43
Medlem
simonpimonpoos avatar
Jahopp, då har man testat 10mg 2c-p från buythemg, så kvalitén skall det inte vara fel på. Fick i princip inget visuellt (CEV:s fanns, men väldigt svagt som långt in på afterglowen på 4-ho-met då de näst intill har tonat bort men man kan fortfarande urskilja små konturer). Mentalt sett så var jag helt nykter. Musiken lät dock lite bättre och jag hade ett välmående, kändes ungefär som bk-mdma (metylon). Det tog ungefär 3 timmar tills det hade satt igång på riktigt, jag började 13:20 och jag var fortfarande påverkad när jag lade mig klockan 2 (dock hade jag återdoserat 2,5 mg vid 20:00). Jag doserade genom att blanda ned 250mg i 100ml 40%:ig sprit och doserade 4 ml med pipett.

Nästa gång skall jag ta 12,5mg och se om jag flyger iväg på det. Jag har bara testat 4-ho-met innan och då gått upp i 60mg som mest, om man skall jämföra kändes detta som 15mg.
Citera
2010-03-28, 23:18
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Jahopp, då har man testat 10mg 2c-p från buythemg, så kvalitén skall det inte vara fel på. Fick i princip inget visuellt (CEV:s fanns, men väldigt svagt som långt in på afterglowen på 4-ho-met då de näst intill har tonat bort men man kan fortfarande urskilja små konturer). Mentalt sett så var jag helt nykter. Musiken lät dock lite bättre och jag hade ett välmående, kändes ungefär som bk-mdma (metylon). Det tog ungefär 3 timmar tills det hade satt igång på riktigt, jag började 13:20 och jag var fortfarande påverkad när jag lade mig klockan 2 (dock hade jag återdoserat 2,5 mg vid 20:00). Jag doserade genom att blanda ned 250mg i 100ml 40%:ig sprit och doserade 4 ml med pipett.

Nästa gång skall jag ta 12,5mg och se om jag flyger iväg på det. Jag har bara testat 4-ho-met innan och då gått upp i 60mg som mest, om man skall jämföra kändes detta som 15mg.

Berätta gärna sen hur 12,5 var. Nån som vet vad doseringsskalan på detta ämne är?
Citera
2010-03-29, 19:51
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Berätta gärna sen hur 12,5 var. Nån som vet vad doseringsskalan på detta ämne är?
Shulgin listar 6-10mg, och bluelightarna nojjar över att överstiga 10mg... kan inte förstå varför.
Citera
2010-03-30, 10:05
Medlem
cercinas avatar
Citat:
Shulgin listar 6-10mg, och bluelightarna nojjar över att överstiga 10mg... kan inte förstå varför.

Alla reagerar väl olika på substansen, jag fick en rätt så stark tripp på 10mg 2c-p och hade nog inte tagit mer än så. Men men jag kanske är lättpåverkad när det gäller psykedelia, jag brukar t.ex få en grym tripp på 20mg 4-ho-met medan andra här på FB tar upp till 40-50 mg.
Citera
2010-03-30, 10:43
Medlem
Torden32s avatar
Citat:

Bluelightarna verkar alltid köra på den säkra sidan när det gäller nya droger. Som man verkligen Bör göra, åtminstonde de första gångerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in