• 1
  • 2
2002-09-27, 14:27
äldre konto (old)
Ej medlem
...pga att kunderna tankar ner piratkopierade filmer, spel etc etc. =/
Och detta gör dem utan att varna kunden. *Grr*

Detta fick jag höra av en kompis till mig igår som jobbar inom data-branchen. (Läst i FinansTidningen)

Bredbandsbolaget varnar iaf sina kunder innan dem stänger av, dålig stil av Telia ADSL att inte göra det, tycker iaf jag.

Artikel: http://www.finansvision.com/artikel.asp?kID=1&aID=84829

HA HA HA
Citera
2002-09-27, 14:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad jag har hört så är det iaf lugnt att ha musik utdelat när man har Telia som operatör... (än så länge)
Citera
2002-09-27, 14:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Stänger av folk som tankar hem piratkopierad data? Varför då?
Citera
2002-09-27, 15:40
Medlem
Liquid_Xs avatar
läser man artiklien så står det att telia kastar ut folk som sprider uphovsrätts skyddat material. inte laddar ner.. så kanske dax för folk att förstå att kazza/dc mm inte är säkert. ratio ftp är det ända som är hyffast säker iaf...

dessutom så när man läser artiklen framgår det att telia först skickar ut en varning innan de stängar av en.
Citera
2002-09-27, 23:25
äldre konto (old)
Ej medlem
personligen så längtar jag tills jag flyttar. och kan skaffa annan operatör. då ska jag också skicka ett mail till telia och berätta att jag inte har så mycket positivt att säga om dom. 8) och att deras adsl är hutlöst dyrt. när det inte är bättre än vad det är. yeah yeah. det är i alla fall mycket jag har att säga.
Citera
2002-09-27, 23:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Fyfan för Telia.

De och sitt... vad heter det... Scanova?
De som säljer access till koppartråden.

Vad är nästa steg...!?
Att Hemtex förbjuder sina kunder att knulla på deras lakan!?

Tycker personligen Telia skall skita i vad kunderna gör med sin internetanslutning. Att överhuvudtaget luska i vad folk gör på nätet är så jävla svinigt att jag inte vet vilka ord jag ska ta till!!!

Betalar man för en tjänst så skall man väl för FAN få nyttja den efter eget tycke!?
Citera
2002-09-27, 23:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag kan fan inte fatta varför de gör det. Vafan tjänar de på det?? Allt som händer är väl att de får 375 Kr/månad mindre för varje kund de stänger av.
Citera
2002-09-27, 23:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tycker staten borde ta tillbaka Telia och erbjuda bredband till hela svenska folket helt gratis.

Eller i vart fall se till att det finns i alla jack som har en aktiv telefonlinje.
Och sedan får var och en avgöra vad han eller hon vill göra med sitt jack.
Citera
2002-09-28, 12:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tror fan inte att de kan stänga av någon för att du tankar piratkopierade saker!! Jag har Telia ADSL, läste kontraktet. De kan stänga av dig om du har för hög trafik det är en sak. Men vad du laddar ner. Det får de inte. P.g.a. internet sekretesslagen. Du är ju skyddad om jag inte minns helt fel. De får inte kolla vad du tankar (vilket de gör iaf) och får stänga av dig för det. Jag är inte 100 på det men ganska säker.

Samt för er som har Telia ADSL kan jag meddela att de säger att de ska höja hastigehen innan nyår! Vad de säger asså!!
Citera
2002-09-28, 12:49
Medlem
Pox.. sprida programvara är ju trotsallt olagligt. Varför skulle hemtex förbjuda folk att ha sex på deras lakan.. sen när är det olagligt? =)
Citera
2002-09-28, 13:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Att ladda ner piratkopierad data är däremot inte olagligt. Det är endast den som sprider det som begår ett brott. Läser man artikeln så står det inte heller någonting om att någon blivit avstängd för att ha laddat ner film, musik eller program.

Kindis: Det är inte Telia som sitter och spionerar, det är de där jävlarna på Antisjöstjärtsyrån. Man kan iofs hoppas att Telia verifierar att kunderna faktiskt gör det som Antipiratbyrån påstår att de gör, men det behöver inte nödvändigtvis kräva att de lyssnar på din lina (vilket troligtvis vore olagligt).
Citera
2002-09-30, 01:23
Medlem
collimans avatar
felia snålband

Jasså sommliga har upptäckt att felia suger!

Själv la jag ner dessama för tre år sedan, har bara Comviq kont.

Jag var iblandad i en rättsprosses som får utrycket "Justitiemord" att blekna.

Men som vanligt har jag litat till mej själv i första hand, och först i fjärde hand Staten å dess repsentanter Storföretagen, så nån deg blev det alldrig trotts att dom vann målet.

Så gör som jag, tala mindre med nån i telefon (utan kostnad & extraöron) änn muntligen, vilket ger större bandvidd å trevligare rellationer.

Låt felia, två fel, & dom andra tvåtrådslevrantörerna bita gräset ett tag, så blir dom snälla & fromma som små lamm Bäää!!

Colliman
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in