2010-02-21, 14:56
Medlem
Tjenare,kan inte speciellt mycket om datorer kan jag ju börja med att berätta så ni vet haha.

Mitt problem är följande:

Ibland hänger sig datorn smått eller ett program slutar svara, drar upp aktivitetshanteraren och kollar vad för process som drar mycket av CPUn och då är det alltid "Systemets vänteprocess" och den ligger på 99% konstant ,sen flyter datorn på igen och då drar den ingenting

Vad är detta för någonting,virus of some kind? Riktigt störande i vilketfall som helst

Någon som kan hjälpa med den lilla infon jag ger :P?
Citera
2010-02-21, 15:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kontrollerar med ett uppdaterat antispyware-program och därefter lägg ner en Hijackthis.

Tråd avvaktas för en eventuell flytt.
Citera
2010-02-21, 15:07
Medlem
Om processorn inte används ska "Systemets Vänteprocess" ligga på 99%, grovt sagt skulle man kunna säga att det är mängden processorkraft som du har kvar att utnyttja. Om den ligger på 0% så arbetar din dator för fulla muggar.
Citera
2010-02-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kontrollerar med ett uppdaterat antispyware-program och därefter lägg ner en Hijackthis.

Tråd avvaktas för en eventuell flytt.

Hijackthis??
Citera
2010-02-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BongoClown
Om processorn inte används ska "Systemets Vänteprocess" ligga på 99%, grovt sagt skulle man kunna säga att det är mängden processorkraft som du har kvar att utnyttja. Om den ligger på 0% så arbetar din dator för fulla muggar.

Hmm okej det är ju konstigt,om flock hänger sig så står det oftast på 00-02% i aktivitetshanterarn så vad kan vara fel i övrigt? Känner du igen problemet och tror du vet vad det kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in