2010-05-06, 21:46
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Tänkte dra ut och så lite nu, är det bara att slänga ut fröna eller måste man typ vattna och gräva ner dem?

Det är mycket större chans att fröna börjar gro om du petar ner dem i jorden lite grann och/eller slänger lite jord ovanpå. Om du bara slänger dem ovanpå marken är det stor risk att de blir uppätna av fåglar, blåser väck eller dyl. Det är också mycket större chans att de börjar gro i blomlådor, krukor och liknande än i rabtter och ute i "naturen", eftersom jorden i blomlådor har mycket bättre kvalité.

Du måste inte vattna - det regnar ju så småningom. I min erfarenhet så måste fröna ligga i blöt jord för att börja gro - fröna ligger alltså i jorden och gör ingenting så länge jorden är torr. Först efter att det regnat, eller någon vattnat, börjar fröna växa. Så om du är otålig kan du vattna, annars börjar de gro efter nästa gång det regnat.
Senast redigerad av jamesdean 2010-05-06 kl. 21:50.
Citera
2010-05-06, 22:19
Medlem
Häromdagen la en polare ut 2-3st real deal frön i varje blomkopp längs citygatan här, fett skoj
Citera
2010-05-07, 01:39
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
Jodå! visst är det så!
Hoppas de är fler än jag som börjat?
Och som håller på ett bra tag till hoppas jag

Gött, jag har också satt igång lite smått här på Ålidhem.
Citera
2010-05-07, 13:20
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Gött, jag har också satt igång lite smått här på Ålidhem.

Kung fortsätt så, har spritt min säd typ över hela umedalsparken också hehe
Citera
2010-05-07, 20:18
Medlem
Cbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
Häromdagen la en polare ut 2-3st real deal frön i varje blomkopp längs citygatan här, fett skoj

Haha härligt! Du får se till att din "polare" tar några bilder när det börjar hända något ;D
Citera
2010-05-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cbreeze
Haha härligt! Du får se till att din "polare" tar några bilder när det börjar hända något ;D
Idag är det regn och fröna gror. Hoppas de hinner växa upp sig och bli synliga innan parkförvaltningen eventuellt skulle komma och klippa sönder dom
Citera
2010-05-08, 19:20
Medlem
jamesdeans avatar
Fröna jag planterade vid slutet av april har börjat växa nu, men de är än så länge pyttesmå. Det är nu risken börjar - å ena sidan vill jag att de ska vara så stora som möjligt när jag kontaktar tidningarna, å andra sidan så ökar risken att de blir bortplockade för varje dag som går. Så det blir liksom en vadslagning i hur länge man vågar vänta.
Citera
2010-05-09, 21:10
Medlem
absentiss avatar
Ängelholm och Helsingborg har fått sin del av kakan! Ska upp till Halmstad snart, tänkte ta någon timmes stopp i Båstad/Laholm och sprida lite grönt där med .
Citera
2010-05-10, 00:52
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
Kung fortsätt så, har spritt min säd typ över hela umedalsparken också hehe

Gött Vi kan snacka ihop oss och ta en riktig "raid" över stan nån dag ^^
Citera
2010-05-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Härligt härligt med overgrow Ska dra och inhandla hampafrön nästa vecka sen ska det blomstra även i kristianstad Rabatten vid mcdonalds uteservering, utanför domus i de där behållarna som har massa jord och blommor, skolor, polisstationen såklart, trädgårdar och självklart i hela jävla tivoliparken hehe. Kommer bli fint.
Var hitta du dessa frö min gode herre?
Bor själv i närheten av Kristianstad, och har inte hittat något här.
Citera
2010-05-10, 11:44
Medlem
Rullkardins avatar
Tror att anledningen till att Overgrow varje år blir sämre än det förra är för att ingen odlar cannabis. Nu ska jag kanske inte dra ett sträck över alla overgroware, men för satans skull kan ni inte gro fröna inköpta på ica före ni sätter ut dom? Kommer bli markant ökning av plantor som överlever.

Nej nu får NI (Inte jag, jag avskyr lagliga ciggareter så jag föredrar min planta syndig så, fuck overgrow, jag föredrar även buds framför fiber) ta och skärpa er. ett hundra personer skulle utan tvekan kunna fylla hela stockholm med grönska om dom bara la i lite mer energi.

Först o främst som det redan har nämnt så kasta bara inte ut fröna över jorden, jag skulle bli förvånad om en enda utav 100 utkastade frön skulle komma upp.

För det andra så räcker det oftast inte med att trycka ned dom i jorden o vänta på en regnig dag. Så vitt jag förståt det så har Hampafrön á Ica skit dålig grobarhet. Men det gör egentligen ingenting ifall man gror dom föreman sätter ut dom eftersom man har 700gram utav dem.

Så istället för att bara kasta saker vilt omkring er som några dumma flummare, ta typ en näve frön. Sprid ut dom över ett ganska tjockt lager toa papper liggandes på ett fat, lägg sedan ytligare ett tjockt lager toa papper över andra sidan, sätt på ett till fat och ställ det under någon varm lampa, tillsätt sedan vatten på papper lagrern.
Behöver inte vara jätte tjockt papper men se till så att alla frön iallafall är i blöt. Om detta verkar osäkert så googla bara pappersmetoden, hur lätt som helst..
Citera
2010-05-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin
Tror att anledningen till att Overgrow varje år blir sämre än det förra är för att ingen odlar cannabis. Nu ska jag kanske inte dra ett sträck över alla overgroware, men för satans skull kan ni inte gro fröna inköpta på ica före ni sätter ut dom? Kommer bli markant ökning av plantor som överlever.

Nej nu får NI (Inte jag, jag avskyr lagliga ciggareter så jag föredrar min planta syndig så, fuck overgrow, jag föredrar även buds framför fiber) ta och skärpa er. ett hundra personer skulle utan tvekan kunna fylla hela stockholm med grönska om dom bara la i lite mer energi.

Först o främst som det redan har nämnt så kasta bara inte ut fröna över jorden, jag skulle bli förvånad om en enda utav 100 utkastade frön skulle komma upp.

För det andra så räcker det oftast inte med att trycka ned dom i jorden o vänta på en regnig dag. Så vitt jag förståt det så har Hampafrön á Ica skit dålig grobarhet. Men det gör egentligen ingenting ifall man gror dom föreman sätter ut dom eftersom man har 700gram utav dem.

Så istället för att bara kasta saker vilt omkring er som några dumma flummare, ta typ en näve frön. Sprid ut dom över ett ganska tjockt lager toa papper liggandes på ett fat, lägg sedan ytligare ett tjockt lager toa papper över andra sidan, sätt på ett till fat och ställ det under någon varm lampa, tillsätt sedan vatten på papper lagrern.
Behöver inte vara jätte tjockt papper men se till så att alla frön iallafall är i blöt. Om detta verkar osäkert så googla bara pappersmetoden, hur lätt som helst..

Håller helt klart med dig. Alla frön jag har planterat har jag först förgrott, enkelt och ger en fånigt stor procentökning på hur många som kommer upp. Du säger att det saknas energi vilket stämmer till hundra procent. Jag är grundaren till denna tråd och har berättat hur man förgror ett frö till alla som frågar och svarat på alla andra frågor också. Jag anser mig själv ha bidragit genom att skapa tråden och aktivt deltagit i diskussionen. Men att skapa ett plantteam på cirka hundra personer som ska tilldelas olika områden är lite över min nivå, självklart vore det positivt men väldigt svårt att få folk att engagera sig så pass mycket utan garanterad betalning för arbetet. Är du sugen så give it a try. Jag skulle bli extremt imponerad om du lyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in