2010-02-21, 04:11
Medlem
Denna vinter har varit ihärdig men våren är på väg med stormsteg och det gör även säsongen då hampa växer. 2010 är året då Overgrow ska få störst uppmärksamhet i media själv har jag precis inhandlat två kilo frön som jag ska dekorera både Uppsala och Stockholm med i vår. Vart har ni tänkt att planta era små gröna vänner om ett par månader?
Citera
2010-02-21, 04:46
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooyopotto
Denna vinter har varit ihärdig men våren är på väg med stormsteg och det gör även säsongen då hampa växer. 2010 är året då Overgrow ska få störst uppmärksamhet i media själv har jag precis inhandlat två kilo frön som jag ska dekorera både Uppsala och Stockholm med i vår. Vart har ni tänkt att planta era små gröna vänner om ett par månader?

Låter härligt, lägg upp en bild på dom små jävlarna

Själv så blir man nog aktiv inom Nässjö området

One Love!
Citera
2010-02-21, 09:06
Medlem
Shikakus avatar
Åh, Sundsvall kommer det verkligen "blomstras" om i år
Citera
2010-02-21, 12:58
Medlem
haha låter grymt ju. planta på så publika syällen som möjligt bara, själv har jag funderat på slottsrabatterna i Uppsala, det skulle nog väcka stor uppståndelse. kanske till och med en liten tidningsartikel. Om du bor i Nässjo borde du ju nästan ta dig en tripp till Jönköping med lite frön också.
Citera
2010-02-21, 13:03
Medlem
Shaters avatar
Hmm, kanske ska inhandla lite frön själv Hört att det finns på ICA/Hemköp osv, heter dom bara hampa frön?

När ska man börja plantera dom?
Citera
2010-02-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shater
Hmm, kanske ska inhandla lite frön själv Hört att det finns på ICA/Hemköp osv, heter dom bara hampa frön?

När ska man börja plantera dom?

jag handlade mina på Ica och dom kallar det kort och gott för hampafrön och dom står vid hundmaten. slutet av April. Hampa är en väldigt stark växt och den klarar det mesta. Det är bara slänga ut lite frön och om möjligt krafsa lite jord på dom. helst ska man slänga dom i en rabatt för då kommer det någon och vattnar dom
Citera
2010-02-21, 13:18
Medlem
minilogos avatar
I år ska även jag hänga på och köpa något kilo eller så och sprida runt vid kommunhuset och runt om i staden, får vi hoppas på en liten artikel i tidningen!
Citera
2010-02-21, 13:18
Medlem
I Lund kommer det också ploppa upp en massa
Citera
2010-02-21, 13:21
Medlem
thechosenones avatar
Hmm, man kanske ska sprida lite här i Vara.
Citera
2010-02-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
I år ska även jag hänga på och köpa något kilo eller så och sprida runt vid kommunhuset och runt om i staden, får vi hoppas på en liten artikel i tidningen!

helt rätt anda. Vilken del av landet är du verksam i?
Citera
2010-02-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Hmm, man kanske ska sprida lite här i Vara.

Låter som en väldigt bra idé ju större uppståndelse i långa landet falukorv desto bättre
Citera
2010-02-21, 18:26
Medlem
Polishuset samt kommunhuset i Sundsvall kommer få bevittna en hel del vacker grönska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in