2010-03-25, 03:17
Medlem
rootswallers avatar
jag kommer i år vara med och bidraga i overgrow blir antagligen mestadels i sydvästra Skåne.
Citera
2010-03-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waq
låter konstigt tycker jag, säker på att det inte är uppåt? Grodden är väl inte roten utan det är väl början på bladen?

Tryck åtminstone ner dom i jorden ~en halv centimeter, om dom ligger ovanpå är det mer troligt att dom blir just fågelmat :P

det var något jag läste i en av odlingstrådarna men jag kan ha fel.
Citera
2010-03-25, 15:57
Medlem
Waqs avatar
Jag kollade upp det lite extra för det verkade vara en så dum sak att göra fel, kolla någon video då en tant planterade tomatfrön med grodden uppåt, sen läste jag på någon sida om cannabisfrön att:

"Marijuana seeds should be planted about 1/4 to 1/2 inch deep in containers at least 4 inches deep to allow the initial tap root
to grow straight down.
The container should have drainage holes to prevent drowning the seeding. The medium or soil should be thoroughly damp, but not soaked. High humidity is essential to good germination rates. "

och på den här bilden tycker jag att man ser själva fröet hänga kvar i grodden när den åker upp ur marken för att sedan lossna:
http://www.amsterdammarijuanaseedbank.com/Growguides/general-marijuana-info/images/germination-10.jpg

sen hittade jag ännu en sida där det står att man ska plantera dom med grodden uppåt, och med deras förklaring verkar det som det bästa/rätta eller vad man ska säga.
http://www.amsterdammarijuanaseeds.info/how-to-position-sow-cannabis-seeds-in-soil.html
Citera
2010-03-25, 23:41
Medlem
rootswallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waq
Jag kollade upp det lite extra för det verkade vara en så dum sak att göra fel, kolla någon video då en tant planterade tomatfrön med grodden uppåt, sen läste jag på någon sida om cannabisfrön att:

"Marijuana seeds should be planted about 1/4 to 1/2 inch deep in containers at least 4 inches deep to allow the initial tap root
to grow straight down.
The container should have drainage holes to prevent drowning the seeding. The medium or soil should be thoroughly damp, but not soaked. High humidity is essential to good germination rates. "

och på den här bilden tycker jag att man ser själva fröet hänga kvar i grodden när den åker upp ur marken för att sedan lossna:
http://www.amsterdammarijuanaseedbank.com/Growguides/general-marijuana-info/images/germination-10.jpg

sen hittade jag ännu en sida där det står att man ska plantera dom med grodden uppåt, och med deras förklaring verkar det som det bästa/rätta eller vad man ska säga.
http://www.amsterdammarijuanaseeds.info/how-to-position-sow-cannabis-seeds-in-soil.html
i syfte att bara växa, växer cannabis som ogräs. det är i syfte att få fina potenta buds du ska tänka på ytterligare faktorer/metoder
Citera
2010-03-29, 15:38
Medlem
Vad sägs om att trycka ner en satans massa frön runt Haga slott i Solna? Det skulle ju kunna ge lite uppmärksamhet om de unga tu flyttar in mitt i en cannabisodling.
Citera
2010-03-29, 18:44
Medlem
BeltzeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickman
Vad sägs om att trycka ner en satans massa frön runt Haga slott i Solna? Det skulle ju kunna ge lite uppmärksamhet om de unga tu flyttar in mitt i en cannabisodling.

Det tycker jag låter som en utmärkt idé, lite synd bara att bjuda några som inte har vett att uppskatta det på en sådan utsikt ^^

Dock tror jag att slottet med omgivning kommer kontrolleras väldigt noga innan inflyttningen, men det är helt klart värt ett försök!
Citera
2010-03-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeltzeBub
Det tycker jag låter som en utmärkt idé, lite synd bara att bjuda några som inte har vett att uppskatta det på en sådan utsikt ^^

Dock tror jag att slottet med omgivning kommer kontrolleras väldigt noga innan inflyttningen, men det är helt klart värt ett försök!

haha fatta rubrikerna skulle bli grymma, "cannabis frödas i viktorias rabatter" eller "droger gror bland prinssesans tulpaner".
Citera
2010-03-30, 18:32
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:

Haha låter skitkul, do it
Citera
2010-03-31, 00:08
Medlem
Citat:

tycker absolut att du skall genomföra detta lilla "experiment" om du har möjlighet och mod
Citera
2010-03-31, 15:08
Medlem
Hur tidigt kan man börja så hampa utomhus?

Och om man börjar för tidigt, är det slöseri med frön eller kommer de bara att ligga i dvala tills det blir tillräckligt varmt?
Citera
2010-03-31, 19:46
Medlem
Citat:
Hur tidigt kan man börja så hampa utomhus?

Och om man börjar för tidigt, är det slöseri med frön eller kommer de bara att ligga i dvala tills det blir tillräckligt varmt?

om du börjar för tidigt finns risken att fröna dör. personligen tycker jag att man ska börja odla i slutet av april / början av maj
Citera
2010-04-03, 01:23
Medlem
någon som ska odla i Uppsala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här