2010-03-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av min0
Snön är helt borta i Malmö. Till och med plusgrader på nätterna.

Förresten. Vet någon om dom säljer frön i alla Plantagen-butikerna? Har aldrig varit där i Malmö. Handlade mina frön nere på hötorgshallen i Stockholm. Behöver fler.

dom säljer frön på nästan alla ica butiker
Citera
2010-03-22, 22:05
Medlem
parskis avatar
Mina potenta frön har grott, dags att blötsätta overgrowfröna också nu.
Citera
2010-03-22, 22:33
Medlem
Jonshijacks avatar
Jag tänker göra ett försök Med att "Förgröna" Bollnäs och dess närbebyggelse
Citera
2010-03-23, 08:14
Avslutad
Om man blöter sina frön hemma, hur vet man när fröet är redo att planteras? Fattar inte..
Citera
2010-03-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Om man blöter sina frön hemma, hur vet man när fröet är redo att planteras? Fattar inte..

fröet är redo när en liten grodd har "sprängt sig ur fröets skal". finns mycket om detta i de olika odlingstrådarna om du vill veta mer
Citera
2010-03-24, 13:04
Medlem
o.m.e.ns avatar
Vet inte om någon har tagit upp det men på länken nedan slår sensi seeds ett slag för overgrow:

http://www.sensiseeds.com/hempflax/1c8.html

Man köper en stooor påse icke-potenta frön för 50 euro och får med ett certifikat som säger att de är lagliga att odla inom EU. Kan vara lite kul att ha i trädgården som dekorativ växt, eller att plantera hos sofia modigh
Citera
2010-03-24, 16:08
Medlem
Någon här som kommer vara aktiv runt Gävle? Blir nog att slänga ut lite frön iaf
Citera
2010-03-24, 17:22
Medlem
MrBONGs avatar
Om man förgror fröna och sen bara slänger ut lite här o där tar dom sig då?? Eller ska man trycka ner dom i jorden för bästa resultat??
Citera
2010-03-24, 17:32
Medlem
parskis avatar
För er som inte förgror/veggar era små gröna liv så har ni ju inte begått något brott än då fröna i sig inte är olagliga så länge de inte gror. Om ni mot förmodan skulle få några problem då ni sprider legaliseringens säd av till exempel lagens långa arm så är den perfekta ursäkten att ni är ute och matar fåglarna. Det är ju trots allt fågelfrön vi planterar. Det fungerar hur bra som helst.
Citera
2010-03-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBONG
Om man förgror fröna och sen bara slänger ut lite här o där tar dom sig då?? Eller ska man trycka ner dom i jorden för bästa resultat??

för ultimat resultat ska man trycka ner de groddade fröna i jorden med själva grodden neråt
Citera
2010-03-24, 20:11
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooyopotto
för ultimat resultat ska man trycka ner de groddade fröna i jorden med själva grodden neråt

Okej.. Men om man bara slänger ut dom tar dom sig alls??
Citera
2010-03-24, 21:17
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooyopotto

låter konstigt tycker jag, säker på att det inte är uppåt? Grodden är väl inte roten utan det är väl början på bladen?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBONG
Okej.. Men om man bara slänger ut dom tar dom sig alls??

Tryck åtminstone ner dom i jorden ~en halv centimeter, om dom ligger ovanpå är det mer troligt att dom blir just fågelmat :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in