2010-02-20, 20:57
Medlem
Hej!

Frsker ladda ner OS via MSDNAA.
Nedladdningen igr gick SKITSEGT, gick kanske 1% varje 10min.
Filen trodde jag laddats ner d programmet rapporterade det men nr jag kollade storleken var den p 300MB, vi talar allts ett OS som minst ska vara 4.7GB.
MSDAA sger man ska ha 16GB fritt utrymme, jag har 300GB ledigt, s det r inte problemet.

Nu testade jag att starta om nedladdningsprogrammet flera gnger och dm av min frvning nr det gr frn 0-61% RIKTIGT snabbt, kanske p 10min. Dremot efter 61% s gr det terigen SKITSEGT.
1% per 15min kanske.

Frskt skapa flera kataloger i roten p C: ifall filnamnet p mappen var fr lng - ingen skillnad.
Frskt att starta om datorn/ladda ner det p nytt - ingen skillnad.

Laddar ner via MSDNAA via ett universitet och nr man laddar ner ett OS fr man en liten .exe fil som heter "Downloader_for_XXXXXXX.exe" (nr man ppnar detta heter fnstret "License Authorization and Software Installation", det programmet i sin tur laddar sedan ner OS:et efter man specat en skvg dr .iso filen sparas.

Har 100MB/s lina och ingen problem med hastigheten i vrigt.

Ngon som kan hjlpa?

/MrJohnDoe
Citera
2010-02-21, 14:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lite skeptiskt angende rubrikens namn.

Det brukar vara bra trafik dr. Avvakta lite och prova d och d r nog mitt tips.
Citera
2010-02-27, 17:42
Medlem
iamzzleepings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJohnDoe
Nu testade jag att starta om nedladdningsprogrammet flera gnger och dm av min frvning nr det gr frn 0-61% RIKTIGT snabbt, kanske p 10min. Dremot efter 61% s gr det terigen SKITSEGT.
1% per 15min kanske.

/MrJohnDoe
Exakt samma sak hnder fr mig, skitsnabbt upp till ca 50-60% och sen gr det skitlngsamt Ngon som har en aning om vad problemet kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in