2010-02-20, 18:10
Medlem
hårig-apas avatar
Jag klantade till det rejält när jag skulle formatera C-disken! På något jävla sätt så formaterade jag D-disken istället. Har med hjälp av Recuva fått tillbaka de flesta filer, men med x antal tusen filer (musik) i en väldig röra så undrar jag om det på något sätt går att återställa så att de hamnar i de mappar de låg i?

Lite jobbigt att fixa det manuellt, många filer har titeln i namnet, vissa heter track 01 osv. Så jag är väldigt tacksam ifall det finns någon här på forumet som inte är lika kass och klantig som mig när det gäller datorer, som kan komma med en vettig lösning

(Ja jag vet att man ska back-up osv, men det har inte blivit gjort lik förbannat)

MVH hårig-apa
Citera
2010-02-20, 19:29
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Jag klantade till det rejält när jag skulle formatera C-disken! På något jävla sätt så formaterade jag D-disken istället. Har med hjälp av Recuva fått tillbaka de flesta filer, men med x antal tusen filer (musik) i en väldig röra så undrar jag om det på något sätt går att återställa så att de hamnar i de mappar de låg i?

Lite jobbigt att fixa det manuellt, många filer har titeln i namnet, vissa heter track 01 osv. Så jag är väldigt tacksam ifall det finns någon här på forumet som inte är lika kass och klantig som mig när det gäller datorer, som kan komma med en vettig lösning

(Ja jag vet att man ska back-up osv, men det har inte blivit gjort lik förbannat)

MVH hårig-apa
Måste fråga hur fan du fått det här till IT säkerhet?
En sökning på artister du har mycket av borde ju göra att du kan sortera en del
t.ex sök metallica och lägg alla låtar i en mapp, samma för offspring, spicegirls eller vad du nu lyssnar på

Det är inte mycket hjälp men en del på vägen
(sök i windows = ctrl + f i valfri mapp)
Citera
2010-02-20, 19:38
Medlem
hårig-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Måste fråga hur fan du fått det här till IT säkerhet?

Riktigt bra fråga!
Skulle såklart hamnat i "Övriga dator- och IT-diskussioner"

Inte bara formateringen som gick åt helvete

Vore grymt skönt ifall man slapp kolla upp vilka låtar som ska in i vilka album.
Senast redigerad av hårig-apa 2010-02-20 kl. 19:40.
Citera
2010-02-20, 19:46
Medlem
herrlustigs avatar
När jag återställde alla mina förlorade filer från en hårddisk så använde jag programmet "recover my files" och då fick ja välja vart ja skulle spara det och sen gjorde den i mappar och exakt i den ordningen som det var innan.

Programmet ja använde: GetData.Recover.My.Files.Professional.v4.0.2.441.C racked-DJiNN
Citera
2010-02-21, 10:30
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Windows

/Mod
Citera
2010-02-21, 11:51
Medlem
File Scavenger
Handy Recovery

Dessa två gillar jag för de har även snabb sökning (förutom den grundliga långsamma) och räddar hela mapp strukturen så att man slipper sitta och sortera efteråt. Finns flera recovery program jag inte testat.
Senast redigerad av panpo98 2010-02-21 kl. 11:54.
Citera
2010-02-22, 07:43
Medlem
hårig-apas avatar
Felpost
Citera
2010-02-22, 12:18
Medlem
X_surfers avatar
Testa GetData Back
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera